kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

نظامیان مصری 59 تروریست را در صحرای سینا کشتند

در درگیری‌های شمال سینا، 59 تروریست و هفت نیروی نظامی مصر کشته شدند.


به گزارش ایسنا، ارتش مصر ضمن اعلام کشته شدن هفت تن از نیروهای خود در درگیری‌ با افراد مسلح گروه تروریستی «ولایت سینا» وابسته به گروه تروریستی داعش در مناطق متعدد شمال سینا، اطلاعاتی درباره درجه نظامیان کشته شده ارائه نکرد اما منابعی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کردند که در میان کشته‌ها دو افسر نیز وجود دارد.
 ارتش مصر همچنین اعلام کرد در عملیات متعددی که با پوشش هوایی در جنوب «شیخ زوید» انجام گرفت، 59 تروریست وابسته به داعش کشته و انبار مواد منفجره این گروهک و نیز خودروهای زرهی آنها منهدم شد. در این عملیات‌ها، چهار تروریست از جمله یکی از سازندگان بمب‌های دست‌ساز و مواد منفجره بازداشت شدند.
ارتش مصر در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی سخنگوی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اعلام کرد که در حال بررسی و تعیین دقیق میزان خسارت‌های ناشی از بمباران هوایی منطقه است. پیش از این گروه تروریستی ولایت سینا مسئولیت قتل پنج تن از نیروهای امنیتی مصر را در اثر شلیک خمپاره‌ای به ایست‌های بازرسی منطقه شمال سینا برعهده گرفته بودند.
 شمال سینا که در شرق مصر واقع شده است، مکان تجمع عناصر گروه تروریستی انصار بیت المقدس است که اخیرا نیز با داعش بیعت کرده و نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است.
 این در حالی است که ارتش مصر اوایل جولای(اوایل تیرماه) اعلام کرد که 100 فرد مسلح را در درگیری با نیروهای ارتش به قتل رسانده است.
از سوی دیگر «ایمن نور» رهبر حزب «غد الثوره» مصر در اظهاراتی تاکید کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور از جولای ۲۰۱۳ کشور را به سمت درگیری داخلی، خونریزی و فنا کردن ملت مصر در مقابل ابقای خود در کرسی قدرت، رهبری می‌کند.
 وی افزود: «مصر به خاطر «السیسی» آغشته به خون شده است و وی برای نابودی رقیبان خود همه کشور را به نابودی می‌کشاند.»
 رهبر حزب «غد الثوره» در ادامه اظهار داشت: «خون مصری‌ها بی‌ارزش شده است در حالی که ما خیال می‌کردیم بعد از آن همه خون‌هایی که در انقلاب 25 ژانویه ریخته شد دیگر خونی به زمین ریخته نخواهد شد.»