kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
سازمان بدر با تکذیب خبر آتش‌بس

وجب به وجب خاک عراق را از لوث داعش پاک می‌کنیم

سازمان «بدر» عراق اعلام کرد، نیروهای بسیج مردمی و ارتش وجب به وجب خاک این کشور را از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی خواهند کرد.

 

به گزارش تسنیم، «عبدالکریم الانصاری» معاون دبیرکل سازمان بدر عراق با صدور بیانیه‌ای، خبر برقراری آتش‌بس با داعش را تکذیب و اعلام کرد، نبرد با باندهای تکفیری با قدرت ادامه خواهد یافت، تا زمانی که آخرین وجب از خاک عراق از لوث عناصر تروریستی پاکسازی شود. به گفته الانصاری، رسانه‌های مغرض خبر آتش‌بس با داعش را منتشر کرده بودند. خبری که اصلا پایه و اساس ندارد.
در همین حال، یک فرمانده ارتش عراق گفت، داعش در استان الانبار در حال فروپاشی است.
«یحیی الزبیدی» سخنگوی عملیات مشترک تاکید کرد، سرخوردگی و شکست هم‌اکنون بر ذهن عناصر داعش در الانبار غلبه کرده است و شماری از این عناصر تلاش می‌کنند با نفوذ و رخنه به میان آوارگان، از استان الانبار خارج شوند.
«موفق الربیعی» نماینده مجلس عراق نیز گفت، «فلوجه» در استان الانبار به زودی از دست داعش خارج می‌شود. به گزارش ایرنا، وی گفت، تفکر داعش برگرفته از تفکر وهابی است و این تفکر نیز در جزیره‌العرب چند سده قدمت دارد.
در عرصه میدانی نیز نیروهای داوطلب، عشایر و ارتش موفق شدند کنترل شماری از مناطق در جنوب شهر «رمادی» را در دست بگیرند و در فلوجه هم جنگنده‌های عراقی با بمباران مواضع تکفیری‌ها، 30 عضو داعش را کشتند.
عملیات منحصر به فرد
عشایر «الشرقاط» استان صلاح‌الدین طی یک عملیات منحصر به فرد علیه تکفیری‌ها، چهار عضو داعش را کشتند و یک تروریست را نیز اسیر کردند. در این عملیات  چریکی به هیچ یک از نیروهای عشایر آسیبی نرسید.
نیروهای عشایر که در کنار بسیج مردمی و ارتش عراق با داعش می‌جنگند، تاکنون ضربات زیادی را به تروریست‌ها وارد کرده‌اند.
سایر رویدادها
* «خالد بن محمد العطیه» وزیر خارجه قطر، دیروز وارد اربیل شد و با مقامات منطقه خودمختار کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
* منابع اطلاعاتی در بروکسل فاش کردند، جنگنده‌های اردنی و سعودی با مدیریت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، بارها مواضع ارتش و نیروهای مردمی عراق را بمباران کرده‌اند.