kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

ترس رئیس فیفا از دستگیر شدن

سپ بلاتر بار دیگر تاکید کرد ارتباطی با فساد مالی که فیفا را به لرزه درآورد ندارد، با این حال در ترس مدام به سر می برد.


بلاتر رئیس فیفا اعتراف کرد تا زمانی که ترس از دستگیر شدن داشته باشد، کشورش سوئیس را ترک نمی‌کند. تمام اعضای حاکم بر مدیریت این ورزش در مرکز فساد مالی عظیمی هستند و با تحقیقاتی که اف‌بی‌آی رهبری آن را برعهده گرفته و با ادعاهای مربوط به گرفتن رشوه که قدمت آن به سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد، منجر به دستگیری ۱۴ نفر شده است.
علاوه بر این، مقامات سوئیسی پرونده‌ای را درباره رای فیفا برای انتخاب روسیه و قطر برای میزبانی دو جام جهانی بعدی در دست بررسی دارند. در حالی که هنوز اتهام به تخلفی متوجه بلاتر نیست، یک ماه پیش و تنها چند روز پس از این که او بار دیگر به عنوان رئیس فیفا معرفی شد، اعلام انصراف داد.در هر حال با وجود تکرار بی‌گناهی خود، بلاتر اعتراف کرده از این که توسط مقامات آمریکایی دستگیر شود بسیار می‌ترسد و برای همین ریسک شرکت در فینال جام جهانی زنان در کانادا را نمی‌پذیرد.
بلاتر ۷۹ ساله در پاسخ به سوالی که نشریه «ولت آم زونتاک» از وی درباره این سفر پرسید، گفت: نه از ترس اینکه آمریکایی‌ها چیزی علیه من به دست آورده باشند، بلکه برای اینکه دستگیری من ممکن است منجر به برهم خوردن نظر عمومی شود، به این سفر نمی‌روم.وی افزود: تا زمانی که همه چیز مرتب شود، قصد ندارم ریسک خطر را بپذیرم. وی همچنین گفت: پس از سونامی، به کمی زمان برای بهبود اوضاع نیاز دارم. شک به خود یکی از بزرگترین دشمنان یک رهبر است، اما من به آنچه انجام دادم باور دارم. هدفم این نیست تا دوباره به عنوان یک کاندیدا معرفی شوم اما اینجا هستم تا مبارزه کنم، نه برای خودم، بلکه برای فیفا. انتقادها به من صدمه نمی‌زند. آنچه به من صدمه می‌زند نفرت است، حسادتی است که به نفرت بدل شده است.
بلاتر گفت: از این می‌ترسم که بخواهند به فیفا آسیب بزنند، که متعلق به من است. مثلا همه از مرگ می‌ترسند،اما من از این که کارهایم در فیفا را بررسی کنند، نمی‌ترسم.