kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال با دعوت از 40 بازیکن

مربی آلمانی برای مذاکرات نهایی به ایران می‌آید

دریک باورمن آلمانی گزینه نهایی هدایت تیم ملی بسکتبال ایران است.

پس از جلسه‌ای که مسئولان فدراسیون بسکتبال برگزار کردند، دریک باورمن از آلمان گزینه نهایی هدایت تیم ملی بسکتبال ایران معرفی شده و به احتمال فراوان ملی‌پوشان بسکتبال ایران را در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک هدایت خواهد کرد.طبق تصمیم گرفته شده مهران شاهین طبع دستیار او در تیم ملی خواهد بود. تیم ملی ایران مهر سال جاری در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی چین شرکت می‌کند و در گروه A با تیم‌های مالزی، ژاپن و نماینده‌ای از جنوب آسیا رقابت خواهد کرد.
محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال درباره حضور سرمربی آلمانی روی نیمکت تیم ملی بسکتبال گفت: دریک باورمن از آلمان گزینه نهایی ما برای سرمربیگری بود و هم‌اکنون کارهای بلیت و ویزای او را انجام می‌دهیم تا بتواند در روزهای آینده به ایران بیاید. اردوی تیم ملی را نیز از شنبه هفته آینده آغاز می‌کنیم و 40 ملی‌پوش در قالب تیم‌های الف و ب وارد اردو خواهند شد.‌او ادامه داد: گزینه آلمانی هدایت تیم ملی وارد ایران شود،‌ مذاکرات‌مان را با او شروع می‌کنیم و بعد از توافق نهایی قرارداد امضا خواهد شد. به هر حال ما با این مربی به توافق برسیم یا نرسیم اردوی تیم ملی شروع می‌شود چرا که 3 مرداد تیم ملی باید راهی تورنمنت چین شود.مشحون در پاسخ به این سوال که آیا حضور باورمن در ایران قطعی شده و خودش هم تمایل نشان داده؟ بیان کرد: بله خودش تمایل نشان داده اما رقم پیشنهادی‌اش کمی بالا بود که ما از او دعوت کردیم برای مذاکرات نهایی و صحبت درباره مسائل به ایران بیاید. اما تاکید داشتیم که هیچ کمک خارجی در کنارش نخواهد بود. او سابقه حضور در سه جام جهانی و یک المپیک دارد و تخصصش در هدایت تیم‌های ملی است. در کل رزومه‌اش قابل قبول است.
سرمربی ایتالیایی گزینه دوم
رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که اگر با این مربی به توافق نهایی نرسید چه تصمیمی خواهید گرفت؟ گفت:‌ اگر با او به توافق نرسیم کارمان را با مربی ایرانی ادامه می‌دهیم. البته یک گزینه ایتالیایی هم مد نظرمان بود که احتمال دارد با او وارد مذاکره قطعی شویم. به هر حال امروز یا فردا که مربی آلمانی وارد ایران شود همه چیز مشخص شود. این را نیز بگویم که وقتی قبول کرده به ایران بیاید، یعنی تقریبا همه چیز نهایی است و خودش هم تمایل دارد با تیم ملی ما کار کند و باید برای شرایط دو طرف مذاکره انجام بگیرد.مشحون درباره دستیاران این مربی خارجی نیز بیان کرد: مهران شاهین‌طبع تنها کمک این مربی آلمانی خواهد بود و فکر نمی‌کنم دستیار دیگری در تیم ملی حاضر شود. به هر حال خود این مربی کادرش را تکمیل می‌کند.
مشحون درباره دستمزد و منابع مالی برای جذب این مربی آلمانی بیان کرد: در جلسه‌ای که با آقای دکتر سجادی داشتم درباره این موضوع نیز با او صحبت کردم. معاونت وزارت ورزش تاکید کردند که هر تصمیمی بگیریم از ما حمایت خواهند کرد. حتی درباره مسائل مالی نیز با او صحبت کردم که قول حمایت کامل به ما دادند.