kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

اعتراضات گسترده جهانی علیه حملات تروریستی در کویت، تونس و فرانسه

در واکنش جهانی علیه حملات تروریستی در کویت، تونس و فرانسه، علاوه بر کشورها و جنبش‌های مخالف تروریسم، حامیان گروه تروریستی «داعش» هم عملیات تروریستی این گروه را به شدت محکوم کردند!

دیروز بازار محکومیت داعش به خاطر عملیات تروریستی در کویت، تونس و فرانسه خیلی داغ بود تا آنجا که انتظار می‌رفت خود رهبران داعش هم پس از به عهده گرفتن مسئولیت این حملات، آنها را محکوم کند! ایالات متحده، بحرین، ترکیه، قطر، انگلیس و فرانسه که به همراه عربستان و رژیم صهیونیستی همه روزه از داعش و تکفیری‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند، دیروز در محکومیت داعش تندترین عبارات را به کار بردند؛ کاخ سفید در ژستی مزورانه و با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: «ما این حملات نفرت‌انگیز را به شدت محکوم می‌کنیم و در کنار دولت و ملت سه کشوری هستیم که شاهد این حملات بودند.» «جان کربی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت: «واشنگتن با شدیدترین لحن این حملات را محکوم می‌کند.»
وزارت خارجه قطر هم که خود حامی اصلی تکفیری‌ها در منطقه است، اعلام کرد: «این اقدام تروریستی با تمامی ارزش‌های انسانی، اخلاقی و آموزه‌های دین اسلام منافات دارد: «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل هم گفت که «این حملات زشت، عزم جهانی را برای مقابله با تروریسم تضعیف نمی‌کند.» «یوسف قرضاوی» چهره مذهبی اهل سنت که از او به دلیل مواضع تفرقه‌افکنانه‌اش تحت عنوان «شیخ ناتو» نام می‌برند نیز اظهار داشت «داعشی‌ها از حیوان هم بدتر هستند.» در ادامه این موضعگیری‌های مشمئزکننده و تهوع‌آور، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، به دفاع از اسلام برآمد و گفت: «برخی این کارها را به نام اسلام انجام می‌دهند. این سخن درست نیست، اسلام دین صلح است.» این درحالی است که انگلیس و آمریکا و صد البته رژیم صهیونیستی پروژه «داعش» را اصولاً با هدف بدنام کردن اسلام خلق کرده‌اند.
احتمالاً سبقت گرفتن غربی‌ها و حامیان تابلودار منطقه‌ای داعش (مثل ترکیه و قطر) در محکوم کردن حملات تروریستی روز جمعه، به خاطر رفع اتهام از خود بوده است. روز جمعه انفجار بمب در یک مسجد شیعیان کویت 27 شهید و بیش از 200 مجروح برجای گذاشت. در این انفجار نمازگزاران جمعه هدف قرار گرفتند.
همزمان، در تونس تروریست‌ها بمبی را در یک هتل شهر «سوسه» منفجر کردند. در این انفجار 37 گردشگر انگلیسی، فرانسوی و دیگر کشورهای اروپایی کشته و 36 تن دیگر مجروح شدند. غالب قربانیان انگلیسی بودند. در همین روز در یک کارخانه شهر «لیون» فرانسه هم یک عامل تروریستی سر یک نفر را برید و با یک انفجار چند تن دیگر را مجروح کرد.
گروه تروریستی داعش مسئولیت هر سه عملیات را برعهده گرفته است. در میان کشورهایی که علیه این عملیات تروریستی موضع گرفتند، نام ایتالیا، اسپانیا، روسیه، لبنان، پاکستان، مغرب، الجزایر و آلمان نیز به چشم می‌خورد.
دولت‌های ایتالیا و انگلیس با هدف جلوگیری از هرگونه عملیات تروریستی در این دو کشور، تدابیر امنیتی «ویژه‌ای را به اجرا گذاشته‌اند. به اعتقاد کارشناسان، حامیان غربی و عربی داعش اکنون چوب حمایت‌های خود را می‌خورند. اما در دنیای اسلام، جدای از مواضع ریاکارانه دولت‌های حامی داعش، دولت‌ها، نهادهای مذهبی و جریان‌هایی که تمام قد مقابل داعش و جریان تکفیری ایستاده‌اند نیز حملات تروریستی در کویت، تونس و فرانسه را محکوم کردند؛ آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با خانواده‌های قربانیان این حادثه «انفجار در مسجد کویت» ابراز همدردی می‌کنیم و از خداوند منان می‌خواهیم قربانیان را مشمول رحمت و مغفرت خود قرار دهد و به خانواده‌های آنها صبر و پایداری عنایت کند. «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، هم‌ طی تماس تلفنی با امیر کویت و رئیس‌جمهور فرانسه، حملات تروریستی داعش را محکوم کرد.
دانشگاه الازهر مصر نیز با انتشار بیانیه‌‌ای، حمله انتحاری به مسجد شیعیان کویت و انفجار بمب در هتل شهر سوسه تونس را محکوم و اعلام کرد، این حمله ناقض تمام معیارهای مذهبی است. الازهر از جامعه جهانی نیز خواست با هر وسیله ممکن با تروریسم مقابله نماید.
حزب‌الله لبنان، اما برای حملات تروریستی کویت و تونس دو بیانیه جداگانه صادر و این حملات را به شدت محکوم کرد. حزب‌الله حملات تکفیری‌ها را جنگ علیه کشورهای عربی و اسلامی دانست و اعلام کرد که این حملات به نفع رژیم صهیونیستی است.
جنبش انصارالله یمن هم اعلام کرد، انفجار کویت وحدت ملی در این کشور را هدف گرفته است. این جنبش، عاملان انفجار در کویت و بمباران یمن را یکی دانست.
براساس تصاویر دوربین‌های مدار بسته، عامل انتحاری در کویت «ابوسلمان الموحد»، سعودی‌تبار بوده است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز انفجار در مسجد امام صادق(ع) کویت را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی «جنایتکارانه» و مغایر با همه قوانین بین‌المللی و آموزه‌های ادیان آسمانی دانست. حماس انفجار در هتل محل اقامت گردشگران در تونس را نیز اقدامی «جنایتکارانه» خواند.
«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق، ضمن محکوم کردن انفجار کویت، رهبر داعش را به مرگ تهدید کرد. صدر خطاب به البغدادی گفت: با قتل عام مسلمانان فقط درحال خدمت به رژیم صهیونیستی است.
شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین نیز از درون زندان رژیم آل خلیفه عملیات تروریستی در کویت، تونس و فرانسه را محکوم کرد. گروه تروریستی داعش هم تهدید کرد که کشور بعدی برای انجام عملیات، بحرین خواهد بود!
سایر رویدادها
* دولت تونس اعلام کرد که قصد دارد فعالیت 80 مسجد که خارج از کنترل دولت هستند را تعطیل کند. جریان‌های تکفیری در این مساجد فعالیت دارند.
* دولت کویت در ارتباط با انفجار مسجد شیعیان، 18 عضو داعش را دستگیر و در این کشور یک روز عزای عمومی اعلام کرد.