kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
برای مقابله با سانسور رسانه‌های آمریکایی برگزار شد

نمایش جنایات آل سعود در خیابان‌های واشنگتن

در روزهایی که همزمان با جنایات عربستان در یمن رسانه‌های اصلی آمریکا از پوشش این وقایع اجتناب می‌ورزند، مسلمانان آمریکا در ابتکاری جالب اقدام به نمایش صحنه‌هایی از جنگ افروزی ریاض در یمن کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برگزار کنندگان نماز جمعه مقابل مرکز اسلامی واشنگتن با هدف مقابله با سانسور رسانه‌های آمریکایی، با برپایی نمایشگاهی خیابانی، عکس‌هایی از قربانیان و کودکان یمنی که بر اثر اصابت بمب‌های آل سعود به شهادت رسیده‌اند را روی نرده‌های پیاده روها نصب کرده‌اند تا مسلمانانی که برای اقامه نماز به مرکز اسلامی می‌روند، بتوانند گوشه‌ای از این جنایات را ببینند.  نماز جمعه این مرکز بیش از ۳۱ سال است که توسط «امام محمد العاصی» در پیاده‌رو  بر پا می‌شود.
«امام محمدالعاصی» در مرکز اسلامی در یک انتخابات آزاد همگانی به عنوان «امام منتخب» انتخاب شد و بطور معمول در خطبه‌های خود از رژیم سعودی انتقاد کرده است اما چند سال قبل پلیس آمریکا به این مرکز اسلامی یورش برد و چندین نفر را دستگیر و از ورود آنها به مسجد جلوگیری کرد. از آن روز به بعد «امام محمد العاصی» در پیاده رو نماز برپا می‌کند و مرکز اسلامی واشنگتن هم با نفوذ ماموران عربستان اداره می‌شود!
یکی از گردانندگان نماز جمعه در پاسخ به خبرنگار تسنیم گفت:» ما این عکس‌ها را نصب  کردیم تا صدای مظلومیت مردم یمن را به گوش مسلمانان برسانیم. دلیل دیگر نصب این عکس‌ها در این محل این است که به مردم اینجا نشان بدهیم چه کسانی مساجد آنها را کنترل می‌کنند.» وی گفت:» این جانی‌ها کودکان را می‌کشند و از سوی دیگر مساجد را در کشوری که خود را مظهر آزادی می‌داند کنترل و فیلتر می‌کنند.»