kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۹۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
شبکه خبری البغدادیه:

داعش از توزیع آب و غذا در موصل جلوگیری می‌کند

قحطی و گرسنگی 17 تن از ساکنان شهر اشغالی «موصل» عراق را که داعش آن را مقر خود کرده، از پای درآورد.

بیش از یک سال است که مردم موصل عراق تحت اشغال تکفیری‌های داعش به سر می برند و شرایط هر لحظه بر آنها سخت‌تر می‌شود. درکنار جنایات زشت و غیرانسانی داعش که طی یک سال گذشته در حق این مردم روا داشته شده، قحطی و گرسنگی هم به جان آنها افتاده است. به نوشته شبکه خبری البغدادیه، طی چند روز گذشته 17 نفر از مردم موصل از شدت گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند چرا که تکفیری‌ها با تسلط بر آب و غذا امور شهر را به دست گرفته‌اند!
تروریست‌ها نسبت به مردم هیچ مسئولیتی را در خود احساس نمی‌کنند و در مقابل، همه‌چیز را برای خود می‌دانند.
با توجه به قطع شدن ارتباط موصل با دنیای خارج، مواد غذایی در این شهر به ندرت یافت می‌شود و خطر مرگ در موصل، که داعش آن را مرکز خلافت خود می‌داند، توده‌های فقیر و محروم را تهدید می‌کند.
«ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، که خود را خلیفه مسلمین! می‌داند و موصل را نیز مرکز توهم خلافت خود کرده است، شرایط بسیار سخت و ناراحت‌کننده‌ای را برای مردم این شهر ایجاد کرده است و احتمال می‌رود بدون شلیک گلوله‌ای از جانب داعش، این شهر خود به خود و براثر گرسنگی و قحطی، از جمعیت پاک و خالی شود.
حیله کثیف آمریکایی‌ها
به گزارش واحد مرکزی خبر، ژنرال «توماس وایلدی» از فرماندهان آمریکایی «ائتلاف ضدداعش» اعلام کرد، نیروهای ارتش آمریکا در پایگاه هوایی «التقدم» الانبار آموزش نظامی شماری از سران قبایل سنی را آغاز کرده‌اند. به گفته وایلدی، قرار است این افراد آموزش دیده، دیگر افراد قبایل خود را آموزش بدهند. به گفته وی این اقدام نظامیان آمریکایی با اطلاع بغداد انجام می‌شود.
از چندماه قبل تاکنون آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند که دست به ایجاد ارتش موازی بزنند تا به زعم آنها، میان شیعیان و سنی‌ها در عراق توازن ایجاد شود!
این در حالی است که دولت آمریکا از حمایت ارتش عراق طفره می رود و حتی سلاح‌های وعده داده شده را به ارتش و دولت عراق نمی‌رساند.
ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی در عراق، یک راهبرد درازمدت برای آمریکاست و واشنگتن خوش‌ندارد که دولت مرکزی در مناطق سنی‌نشین قدرتمند باشد.
تحولات میدانی
نیروهای دولتی عراق یک کارگاه بمب‌سازی در فلوجه را با موشک هدف قرار دادند. در این حمله 11 تروریست کشته شدند و پنج خودروی بمب‌گذاری شده نیز منهدم شد.
حمله نیروهای داوطلب و ارتش به یک ستون از خودروهای زرهی تروریست‌ها در غرب «سامرا» نیز هلاکت ده‌ها تروریست را در پی داشت.
شورای نجات موصل
به گزارش ایسنا، شیخ «عبدالله نیبوع الحمدانی» یکی از شیوخ برجسته استان نینوا، از تشکیل «شورای نجات موصل» متشکل از 200 عضو خبر داد. وی گفت: «هدف این شورا، مقابله با داعش و بیرون راندن آن از شهر موصل است.»
در همین حال، «نجم‌ عبدالله جبوری» فرمانده عملیات نینوا، از ورود ده‌ها بالگرد از نوع «آ-10» به این استان خبر داد.
برخی منابع از جمله «نخروان حامد» از مقامات استان نینوا اعلام کردند که مرحله مقدماتی آزادسازی موصل آغاز شده است. این در حالی است که دولت بغداد دراین رابطه، خبری را اعلام نکرده است.