در تمامی فروشگاههای زنجیرهای آغاز شد
عرضه 1000 قلم کالا با تخفیف 20 تا 50 درصدی تا پایان ماه مبارک رمضان
مدیرعامل فروشگاههای زنجیرهای رفاه گفت: یک هزار قلم کالای ایرانی از 25 خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان در تمامی فروشگاههای زنجیرهای رفاه با تخفیف 20 تا 50 درصدی به مردم ارائه میشود.
فرشید گلزاده کرمانی دیروز در نشست خبری اظهار داشت: از 8 ماه اخیر این فروشگاه را در شرایط خاصی تحویل گرفتیم که متأسفانه شاخصهای اقتصادی این شرکت روند خوبی را طی نمیکرد، تا حدی که شرایط را بحرانی کرده بود.
وی گفت: متأسفانه در 3 سال گذشته اتفاقاتی در مجموعه زنجیرهای رفاه رقم خورده بود که آسیبهای زیادی را در پی داشت، تا حدی که بیش از 360 حساب بانکی ایجاد شده بود و ما آن را تاکنون توانستهایم، به 160 حساب رسانده تا شفافیت مالی ایجاد شود و جلوی پرداختهای سلیقهای و بیسند را بگیریم.
گلزاده کرمانی خاطرنشان کرد: طبق برنامهریزی و هماهنگی انجام شده 5 هزار قلم کالا در 215 شعبه سراسر کشور از تخفیفهای 4 تا 50 درصدی برخوردار هستند که از این بین یک هزار قلم کالای اساسی تخفیف 20 تا 50 درصدی دارند.
وی در مورد جزئیات تخفیف کالاهای اساسی گفت: با توجه به نیاز مردم به کالاهای اساسی سعی کردهایم تا حبوبات، چای و رب گوجهفرنگی را با 30 درصد تخفیف، روغن زیتون و انواع کنسرو 25 درصد تخفیف، روغن به عنوان یکی از کالاهای اساسی 15 درصد تخفیف، برنج و شکر 10 درصد تخفیف و نوشیدنیها تا 30 درصد تخفیف به مشتریان ارائه شود.
به گفته مدیرعامل فروشگاههای زنجیرهای رفاه طبق برنامهریزیهای انجام شده سفره افطار روزهداران در نهایت با 25 درصد تخفیف ارائه خواهد شد.
گلزاده کرمانی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه چرا قیمت کالاهای دستهبندی شده از جمله گوشت، محصولات پروتئینی و حبوبات در فروشگاههای زنجیرهای این قدر بالاست که در نهایت با تخفیفهای 30 تا 50 درصدی به قیمت بازار میرسند، اینگونه پاسخ داد که گوشت و حبوبات تا 20 درصد با ضایعات همراه است و از آنجا که ما جنس درجه یک را بستهبندی میکنیم به یک عدد مشخص میرسیم که با همه اینها تخفیفات ویژه را نیز در نظر میگیریم.
وی از اجرای طرحهایی خبر داد تا مصرفکنندگان بتوانند کالاهای فلهای مانند حبوبات و گوشت و مرغ را با قیمت مناسب از فروشگاههای زنجیرهای خریداری کنند و افزود: در کشورهای پیشرفته 80 درصد نظام توزیع توسط فروشگاههای زنجیرهای انجام میشود اما در کشور ما این رقم کمتر از 10 درصد است.
مدیرعامل فروشگاههای زنجیرهای رفاه در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه اصناف معتقدند تخفیفهای ویژه فروشگاههای زنجیرهای عامل بیرونقی کسب و کار آنها شده است، گفت: زمانی رسیده که باید به سیستم نوین توزیع روی بیاوریم و دست دلالان و واسطهها را کوتاه کنیم و فروشگاههای زنجیرهای مانعی برای کار اصناف نیست بلکه آنها هم میتوانند شیوه کار خود را تغییر داده و در قالب نوین فعالیت کنند مضاف بر آنکه فروشگاههای زنجیرهای عاملی برای حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی است.
وی با ارائه آماری از صنعت خردهفروشی ایران گفت: سالانه حدود 70 میلیارد دلار سهم خردهفروشی در ایران است که در 6 سال گذشته بهطور متوسط 28 درصد رشد داشته است و اگر شاخص تورم 22 درصدی را از آن کم کنیم 7 درصد رشد واقعی داشتهایم. اما متأسفانه صنعت خردهفروشی در ایران هنوز سنتی است که هزینههای زیادی را به دلیل واسطههای غیرضروری به قیمت تمام شده مصرف کننده تحمیل میکند.
مدیرعامل فروشگاههای زنجیرهای رفاه به آغاز توزیع سبد کالایی که دولت در اختیار اقشار آسیبپذیر قرار میدهد اشاره کرد و گفت: فروشگاه رفاه نیز از روز شنبه در توزیع این سبدها به عنوان یکی از فروشگاههای بازوی توزیعی دولت کار را آغاز خواهد کرد.
وی در مورد احتمال خرید باشگاههای استقلال و پرسپولیس توسط مجموعه رفاه گفت: متأسفانه خریداران این باشگاهها برنامه مدونی برای درآمدزایی ندارند، در حالی که در پیشنهاداتی که برای این باشگاهها دادهایم عنوان کردیم که بلیتفروشی و حق پخش از صدا و سیما پاسخگوی نیاز این باشگاهها نیست و باید به سمت تجاریسازی برند برویم چرا که مطالعات 20 باشگاه مطرح دنیا نشان میدهد 60 درصد درآمد باشگاهها از طریق تجاریسازی برند است.
وی با بیان اینکه نمیتوان با فروش بلیت چند هزار تومانی، درآمد یک باشگاه را تأمین کرد، افزود: سالانه درآمد این باشگاهها از محل حق پخش صدا و سیما به 4 میلیارد تومان هم نمیرسد، در صورتی که به راحتی میتوان با برند این باشگاهها و فروش تجهیزاتی مانند لوازم ورزشی و مواد غذایی در فروشگاههای زنجیرهای درآمدزایی کرد.
وی این را هم گفت که طرح اجاره 3 ساله باشگاهها اساساً محکوم به شکست است و آمادهایم در باشگاهداری پرسپولیس و استقلال مشارکت کنیم.