kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز



* از دولت محترم پاسخ به چند سؤال را درخواست می‌کنم: اول: آدرس فروشگاه‌هایی که رئیس‌جمهور هفته‌ای دوبار سر می‌زنند و قیمت‌ها ثابت و یا تغییرات جزئی دارند را اعلام کنند تا ما هم از همان فروشگاه‌ها خرید کنیم. دوم: از 124 کشوری که پروتکل الحاقی را امضاء کرده‌اند چند کشور در بین این 124 کشور اصلاً تأسیسات هسته‌ای دارند؟ و چه کشورهایی دارند و امضا نکرده‌اند؟ و دلایل ما برای عدم امضاء چیست؟ و آمریکا، روسیه، فرانسه و هند تحت چه تبصره‌هایی پذیرفته‌اند؟!
حسین عالی‌زاده
* اینکه رئیس‌جمهور دولت تدبیر هفته‌ای 2 بار قیمت اجناس را مرور و گرانی در آن را مشاهده نمی‌کند باید پرسید این اجناس را از کدام فروشگاه قیمت می‌گیرند که مردم هم از آنجا خرید کنند. جناب آقای روحانی پیاده شوید و با مردم همراه شوید. چراکه فاصله حرف‌های شما با آنچه بر سر مردم می‌آید بسیار زیاد است.
طالعی
* به رئیس جمهور عرض می‌کنم تورم برای جیب من بالای 60 درصد است و این آرامش را از من و خانواده‌ام ربوده است!
4691---0918
* رئیس‌جمهور محترم در مصاحبه با خبرنگاران گفتند 124 کشور جهان پروتکل الحاقی را امضاء کرده‌اند. واقعاً رئیس‌جمهور مطلع نیستند که 80 درصد این کشورها اصلاً تأسیسات هسته‌ای ندارند؟ و برخی نیز مثل برزیل، آرژانتین و ظاهراً چین علی‌رغم داشتن مراکز هسته‌ای پروتکل را امضاء نکرده‌اند؟ لازم است رسانه‌ها به ویژه رسانه‌ ملی به این مسئله بپردازد. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از مصاحبه از سویی مخالفت خود را با تجمعات ضد توافق هسته‌ای و منتقدین اعلام می‌کند و از سوی دیگر برای کنسرتی که برخلاف قانون می‌خواهد برگزار شود و ناجا مخالفت می‌کند از مردم می‌خواهد که مانع اجرای قانون توسط ناجا شوند! واقعاً شگفت‌انگیز است!
یک هموطن از یزد
* از قول یک راننده تاکسی بی‌سواد خطاب به آقای رئیس‌جمهور حقوق‌دان بنویسید این چه استدلالی است که گفته‌اند چون 120 کشور جهان پروتکل الحاقی را پذیرفته‌اند ما هم می‌پذیریم اگر این استدلال درست باشد ما باید با اسرائیل کودک‌کش رابطه داشته باشیم چراکه اکثر کشورهای جهان با این رژیم ارتباط دارند، ما پیرو دینی هستیم که در آن آمده اگر تمام مردم گمراه شدند شما روی ایمان خود بایستید.
احمدزاده از تهران
* پس از پذیرش پروتکل الحاقی در توافق هسته‌ای از سوی ایران صحبت از رعایت خطوط قرمز حرف بی‌مورد است.
3256---0910
* حفظ فردو و تأسیسات اراک که آقای رئیس‌جمهور با آب و تاب از آن یاد می‌کند براساس بیانیه لوزان مثل حفظ مسجدی است که در آن نماز نباید خوانده شود. زنده بودن مسجد به این است که نمازگزاران در آن مکان به اقامه نماز بپردازند.
2770---0912
* آقای رئیس‌جمهور گفته دنیا بداند در فردو برای همیشه باز است ولی نگفت که فقط برای بازدید و الا غنی‌سازی در آن به‌طور کلی تعطیل شده است.
5305---0918
* آقای رئیس‌جمهور عملکرد دولت هشت سال گذشته را عامل تحریم‌ها دانسته است. خدا وکیلی برای مردم توضیح دهد تحریم‌های صورت گرفته در طول این دو سال برای چیست؟
8895---0919
* برخی شیاطین دنیا با تحریم برای نظام مشکل ایجاد کردند نمی‌توان گفت پس همه چیز ما حتی آب خوردن هم به تحریم وابسته است. در زمانه همین تحریم‌ها جمهوری اسلامی از هیچ به صد رسید و ان‌شاءالله در سال 1494 به قدرت بلامنازع علمی، فرهنگی، سیاسی، نظامی منطقه تبدیل خواهد شد. طبیعی است که با تلاش و کوشش و تحمل سختی‌ها می‌توان به قله‌ها رسید و بر مشکلات فائق آمد نه با راحت‌طلبی و کاخ‌نشینی!
روشنایی
* از رئیس‌جمهور محترم تقاضا می‌شود به صورت سرزده از یکی از کنسرت‌های مختلطی که با مجوز ارشاد درحال اجراست به عنوان یک کارشناس فقه بازدید کنند. سپس اگر برنامه‌ها مطابق با قوانین، رساله‌های عملیه و شئونات اسلامی بود دستور‌العمل صادر کنند که کسی مانع اجرای این کنسرت‌ها نشود!
6290---0915
* به برخی حقوق‌دان‌ها عرض می‌کنم، اگر صادرکنندگان مجوز کنسرت‌ها براساس اجتهاد شخصی مجوز صادر نکنند بلکه مسائل شرعی را مراعات کنند و برگزارکنندگان هم بی‌جهت به حاشیه‌سازی نپردازند هیچ مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید.
4161---0911
* از زحمات طاقت‌فرسای دولت تدبیر در افزایش بهای گاز، آب و برق مصرفی، بنزین، نان، تعطیلی مسکن مهر، عدم افزایش مبلغ یارانه‌ها و... تشکر می‌کنم و خواهش می‌کنم شماره حسابی برای جمع‌آوری کمک‌های مردم اعلام کنند تا برای رفع کمبودهای حساب بانکی برخی وزرای میلیاردی اقدام شود! ولی بدانید که ما علی‌رغم همه این مشکلات و بی‌تدبیری مسئولین در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان و شیطان بزرگ با نان خشک می‌سازیم و زیر بار ذلت نمی‌رویم.
طاهری
* دولت در آستانه 24 خرداد در بسیاری از استان‌ها و شهرهای بزرگ و کوچک اقدام به نصب بنرهای رنگی در تبلیغ از نتیجه انتخابات سال92 کرده است. با یک حساب سرانگشتی هزینه این کارها سر از چند صدمیلیون تومان می‌زند با چه مجوزی چوب حراج به بیت‌المال می‌زنند.
4052---0912
* این سخن رهبری عزیز را باید با آب طلا نوشت که فرمودند به مذاکره خوشبین نیستند چراکه آمریکا خدعه‌گر و به دنبال ضربه زدن است. دلش برای ما ملت نسوخته است، و با این تجربه 36 ساله از جنایت و ظلم آمریکا به‌کشور و ملتمان و ظلم‌های قبل از انقلاب او واقعاً جای بسی تأسف است که برخی مسئولین به چنین جنایتکاری دل خوش کرده‌اند و احساس می‌کنند اگر با خواسته‌های او در مذاکرات کنار بیاییم تمام مشکلاتمان حل می‌شود. باید با صبر و بردباری و تدبیر و مصرف به اندازه و اعتدال و میانه‌روی در حفظ سرمایه‌های کشور بکوشیم و یک دلار هم بی‌جهت مصرف نکنیم که فردا معطل آن بمانیم.
تقدسی
* دولت قیمت آب را بار دیگر افزایش داد. یک بار به مردم بگوئید چه می‌خواهند بکنند تا مردم تکلیف خودشان را بدانند.
4262---0914
* آقای رئیس‌جمهور در طول این دو سال در تمام مصاحبه‌ها و گفت‌وگوی تلویزیونی خود فقط کلی‌گویی کرده است و مردم هنوز منتظرند در عمل چیزی از ایشان و دولت‌شان ببینند.
دریایی از تنکابن
* قیمت هویج کیلویی 600 تومان به 6 هزار تومان رسیده است آقای رئیس‌جمهور پاسخ بدهند آیا این مشکل هم مربوط به دولت گذشته می‌شود و یا چون تحریم هستیم قیمت هویج بالا رفته است؟
سلطانی
* خانواده آقای هاشمی پاسخ بدهند چه ارتباطی بین آنها با رسانه‌های معاند وجود دارد که بعد از صدور حکم مهدی هاشمی همه این رسانه‌ها بدون استثنا به دفاع از او پرداخته‌ و علیه دستگاه قضایی موضع گرفته‌اند؟
6127---0912
* بنویسید حمایت دولت از تولیدکننده یا مصرف‌کننده در حد حرف است. قیمت گوجه‌فرنگی در شهرستان شوشتر به کیلویی 140 تومان رسیده که اگر رایگان شود هیچ تفاوتی به حال کشاورز بیچاره نمی‌کند.
4819---0916
* از رئیس‌جمهور محترم خواهش می‌کنم با دور کردن دولت از حاشیه‌سازی ابتدا به فکر حل مشکلات جوانان مثل بیکاری، ازدواج، مسکن، ریزگردها، اعتیاد، مهار تورم و گرانی و... باشند و بعد شعار نشاط و اشتغال خانم‌ها را پی‌گیری کنند.
8470---0919
* مردم عزیز کشورمان بارها در راهپیمایی‌ها، تجمعات و دیدارها با مسئولین نظام انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود دانسته‌اند و به تبعیت از امام راحل(ره) که ما فرزندان رمضان و عاشورائیم، تحریم‌ها را کم اثر ساخته‌اند اگرچه به اقرار مسئولین اجرایی تحریم بیش از 20 درصد تاثیرگذار نیست. از کیهان هم انتظار می‌رود این سخن مردم را به سمع مبارک رهبر معظم انقلاب و مسئولین برسانید که ملت تا آخر ایستاده است و از حق خود کوتاه نخواهد آمد. حتی اگر دست‌هایی در کار باشند تا داشته‌های کشور و دانشمندان شهید ما را دو دستی تقدیم دشمنان کنند.
سینکی