kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

بهره‌برداری از پالایشگاه پرند شیمی زاگرس الیگودرز آغاز شد

بهره‌برداری از پالایشگاه پرند شیمی زاگرس شهرستان الیگودرز روز پنجشنبه با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در استان لرستان آغاز شد.

الیگودرز - خبرنگار کیهان:

این پالایشگاه که توسط بخش خصوصی احداث شده ظرفیت تولید روزانه 600 تن بنزین، گازوئیل، انواع روغن موتور، انواع حلال‌ها و دیگر مشتقات نفتی را دارد.
برای احداث این پالایشگاه که در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع احداث شده و زمینه اشتغال 50 نفر را مهیا کرده است  200 میلیارد ریال هزینه شده و قرار است تولیدات آن به کشورهای همسایه صادر بشود.
همچنین عملیات آبگیری سد حوضیان الیگودرز در استان لرستان با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری آغاز شد.
این سد با اهداف تامین آب زراعی سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه، تامین آب صنعت و جلوگیری از خسارت‌های سیلاب احداث شده است.
عملیات اجرایی سد در سال 83 آغاز و تاکنون 900 میلیارد ریال برای ساخت سد و شبکه هزینه شده که با بهره‌برداری از آن یک هزار و 500 فرصت شغلی فراهم می‌شود و ظرفیت ذخیره بیش از 31 میلیون متر مکعب آب را دارد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در این مراسم گفت: 10 میلیارد دلار اعتبار به مهار آب‌های مرزی ایران اختصاص یافته است.
وی گفت: دولت در رفع مشکلات آب کشور تلاش خواهد کرد و در این زمینه مشغول سرمایه‌گذاری است و انتظار می‌رود سد حوضیان امسال به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: میزان مصرف آب آشامیدنی مصرفی در حوزه کشاورزی و صنعتی در کشور دو برابر استانداردهای جهانی است.
وی افزود: دولت تلاش دارد با طرح‌های اصلاح الگوی مصرف آب روش‌های نوین آبیاری، آبیاری تحت فشار و قطره‌ای و بارانی به بهره‌برداری بیشتر برسد. شریعتمداری با اظهار اینکه 10 میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی کشور اختصاص یافته است افزود: همچنین 80میلیارد ریال برای مهار آب‌های سرگردان تخصیص داده شده است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور همچنین در سفر به خرم‌آباد عملیات اجرایی کارخانه لاستیک‌سازی این شهر را آغاز کرد.
این طرح با ایجاد یک هزار و 344 فرصت شغلی مستقیم و همکاری 81 درصدی بخش خصوصی و 19 درصدی سازمان گسترش نوسازی اجرایی می‌شود.
اعتبار برآورد شده برای اجرای این طرح، حدود هفت هزار میلیارد ریال شامل 132 میلیون یورو اعتبار ارزی و دو هزار و 231 میلیارد ریال و ظرفیت تولید این کارخانه سالانه 50 هزار تن لاستیک پیش‌بینی شده است.
این طرح در مدت زمان 36 ماه در زمینی به وسعت 50 هکتار، با صرف 1/4 میلیون متر مکعب آب و 12 میلیون متر مکعب گاز در سال اجرا می‌شود.