kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز



* ما مردم صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌ایم و با همه مشکلات ساخته‌ایم ولی رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود آب خوردن این ملت را به تحریم‌ها گره می‌زند و در حقیقت ناخواسته به دشمن گرا می‌دهد که ما در آب هم به تو محتاج شده‌ایم پس می‌توانی فشار بیشتری بیاوری!
نصرت‌الله محمدعلی از شهریار و 8902---0914
* اینکه رئیس جمهور حقوقدان همه مشکلات حتی آب خوردن را به مذاکرات گره می‌زند مثل همان زمان شروع مذاکره تیم هسته‌ای است که از خالی بودن خزانه سخن گفت حتی اگر به فرض این سخن راست باشد خالی‌تر کردن دست خالی شده تیم مذاکره کننده به نفع کیست؟ آیا چنین رفتار و گفتاری بویی از تدبیر و امید دارد؟ خوب است تیر خلاص را بزنید و بگویید بدون کوتاه آمدن در برابر فرعونیان قادر به زنده ماندن نیستیم! اگر بدون اجازه شیطان بزرگ نمی‌توان زندگی کرد پس دولت با این همه هزینه و وعده حل یک صد روزه مشکلات برای چه تشکیل شد؟
گل محمد نورانی- مهدیشهر
* اظهارات اخیر رئیس جمهور محترم درباره ربط آب خوردن و تحریم نه تنها او را از همدلی و هم‌زبانی با مردم جدا ساخته بلکه میدان نرمش قهرمانانه را به حریف واگذار و خود را داوطلبانه بازنده به دشمن کرده است. اما ملتی که در خط امام راحل(ره) در 8 سال دفاع مقدس تمامی فشارها را تحمل کرد و پیروز شد و پس از آن به مقابله با تحریم‌ها برخاست و سرافرازی کشور و ارتقای رشد علمی و فناوری در تمامی عرصه‌ها را فراهم کرد هرگز اجازه نمی‌دهد این گونه سخنان اشتباه و نومیدانه سبب امیدواری دشمن شود.
محمودی
* به کسانی که می‌گویند با شعار نمی‌توان کشور را اداره کرد می‌گویم همچنین با شعار رفع تحریم‌ها هم نمی‌توان کشور را اداره کرد!
1320---0918
* یک نفر از قول من بی‌سواد به آقای رئیس جمهور بگوید مشکل آب در داخل کشور چه ارتباطی با تحریم‌ها دارد که ایشان بدون تأمل زبان خویش را به سخن می‌گشاید.
1714---0912
* همچنان که رئیس جمهور در ایام تبلیغات اظهار می‌داشت نقش تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی شاید 2 درصد باشد. اگر ریخت و پاش‌ها در دولت کاهش یابد، روحیه جهادی بر دولت مستولی گردد و چشم طمع از شیطان برداشته شود همه چیز حل شدنی است. باور کنید این سخن امام راحل(ره) و خلف صالحش که بارها فرموده‌اند «ما می‌توانیم» حق است.
9654---0937
* لطفاً رئیس جمهور محترم توضیح بدهند در صورتی که تحریم‌های ظالمانه غرب برداشته نشود باید بمیریم یا تسلیم خواسته دشمن شویم؟
5024---0912
* آقای روحانی ریاست محترم جمهوری باید مواظب باشند با طناب پوسیده مدعیان دروغین اصلاحات و حامیان فتنه در چاه نروند. برخی موضع‌گیری‌ها از پوست خربزه انداختن فتنه‌گران در زیرپای رئیس جمهور محترم نشان دارد.
1359---0919
* متأسفانه عده‌ای خواب رابطه با آمریکا را می‌بینند و در این توهم به سر می‌برند که در صورت داشتن رابطه با شیطان بزرگ همه مشکلات حل خواهد شد. این طرز تفکر با مبانی انقلاب اسلامی و ولایت هیچ همخوانی ندارد چرا که هیچ‌گاه نور و ظلمت در یک جا جمع نمی‌شوند. کسی که دوستی با آمریکای دیو سیرت را می‌خواهد نمی‌تواند مدعی خط ولایت الهی هم باشد. دیو چو بیرون رود فرشته درآید.
خلیفه قلی- کرج
* با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد امام راحل(ره) که تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام، منحرف کردن صراط مستقیم ملت است، آنچه مانع از تحریف می‌شود، بازخوانی اصول امام است. بنابراین شایسته است صدا و سیما سلسله نشست‌هایی برای روشنگری برگزار نماید.
5507---0915
* نوع مذاکرات تیم هسته‌ای کشورمان با گروه کشورهای 5+1 نشان می‌‌دهد از موضع بالاتر که هیچ از موضع برابر  و مساوی هم ظاهر نمی‌شوند و متاسفانه در این مذاکرات طرف آمریکایی مرتب مطالبه می‌کند و ما باید جواب بدهیم واقعا نگران هستیم که چه خواهد شد. این نگرانی هم که از نظر آقایان گناه نابخشودنی است!
0704---0912
* آقای رئیس‌جمهور در کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» خود صفحه 69 می‌نویسد: باید انتقاد به یک معروف و کار شایسته تبدیل شود و انتقادکننده در انتظار تشویق باشد نه تنبیه پس چرا ایشان به آنچه که گفته عمل نمی‌کند و برعکس تاکنون منتقدین را با تعابیر مختلف مورد اهانت قرار داده است.
6293---0919
* وقتی خود غربی‌ها اعلام کرده‌اند ادامه تحریم‌ها برای آنها مشکل شده چرا تیم هسته‌ای کشورمان از این موقعیت و فرصت برای امتیازگیری استفاده نمی‌کند؟
8612---0912
* برای کشته شدن چند سگ ولگرد باید نگران بود و رئیس محیط زیست در جمع دلسوزان سگ‌‌های ولگرد حضور یابد ولی ای کاش برای تنگی نفس مردم زیر رگبار باران ریزگردها و سوختن جنگل و شش‌های طبیعت هم احساس نگرانی می‌کردند. کاش در ماجرای آتش‌سوزی 100 هکتار جنگل‌های ایلام هم حرکتی از ایشان می‌دیدیم.
7686---0912 و 7977---0912
* وزیر نفت افزایش مجدد قیمت بنزین را تکذیب کرد ولی امیدواریم مشمول عملکرد دولت در این دو سال گذشته نباشد. چون در این مدت مسئولان بعد از شایعه خواندن افزایش قیمت فلان محصول، مدتی بعد آن را گران کرده و مجددا به مردم امید داده‌اند که افزایش جدیدی در کار نیست.
4052---0912
* آقای انصاری گفته قرار است پانصد تا هزار سال حرم مطهر امام راحل(ره) باقی بماند، پس هزینه‌های بی‌جایی صرف نشده! ای کاش می‌گفت دوستان ایشان که افکار و اندیشه‌های حضرت امام راحل(ره) را مورد تهاجم و تحریف قرار داده‌اند می‌خواهند این اندیشه‌های والا چند سال دیگر باقی بماند؟
1976---0913
* آقای جهانگیری معاون آقای رئیس‌جمهور با بیان این جمله که ثروتمندان قابل شناسایی نیستند عملا کارآیی سازمان‌ها و دستگاه‌های اقتصادی کشور را زیر سوال برده است.
3665---0912
* ورود زودهنگام دولت به مباحث انتخاباتی و شبهه‌افکنی در آن و شائبه حمایت خاص دولتمردان از یک جناح برخلاف قانون است. دولتمردان به جای پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه‌ای و ایجاد دو قطبی کاذب در فضای جامعه، باید تمام تلاش خود را به حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم معطوف کنند.
علی‌نژاد - قائم‌شهر
* از بیکاری، مستاجری و داشتن فرزند سرطانی رنج می‌برم. با همه این سختی‌ها روزگار خود را می‌گذرانم ولی نمی‌دانم مسئولین با حقوق و درآمدهای 20 میلیونی کی گره کار ما مستضعفان را باز خواهند کرد. و تا کی همه مشکلات را به خارج و تحریم و... گره خواهند زد!
زمانی - کرمانشاه
* آنتن‌دهی تلفن جی‌اس‌ام روستای «گرو» از توابع شهرستان میناب استان هرمزگان بسیار نامناسب است. همراه اول و ایرانسل هم که اصلا آنتن نمی‌دهد. از مسئولین امر درخواست رفع مشکل را دارم.
3314---0917
* اهالی خیابان بیهقی میدان آرژانتین دچار مشکلات برق شده‌اند و مسئولین تقصیر را گردن اداره توزیع برق می‌اندازند. این مسئله به طوری است که در ساعات بین 8 صبح تا 1 بعدازظهر، ولتاژ برق بیش از 6 بار باعث قطعی سیستم برق ساختمان‌های منطقه می‌شود. به علت این موضوع افراد درون آسانسورها حبس می‌شوند. و وسایل برقی همانند یخچال، بارها خاموش می‌شود. طی تماس با اداره برق، اداره برق می‌گوید این مسئله در گرما که منجر به مصرف بالای برق می‌شود ادامه خواهد داشت و اقدامی صورت نخواهدگرفت چون تنها مسئول نگه‌داری برق هستند و نه توزیع آن. مسئله این‌گونه است که روزانه  بالغ بر 10 بار سیستم‌های الکترونیکی همانند کامپیوتر، آسانسور و... خاموش و قطع می‌شوند. اداره برق پاسخگو نیست و مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.
صبا ملک صادقی