kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت بهداشت

تکمیل و احداث ۱۰ بیمارستان با ظرفیت ۱۰۰۰ تخت در مناطق محروم کشور

با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)10 بیمارستان با ظرفیت هزار تخت در مناطق محروم کشور احداث یا تکمیل می‌شوند.


این تفاهم نامه که به منظور ارتقای سلامت محرومان کشور و حمایت از برنامه‌های درمانی دولت در مناطق محروم با پیگیری رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرایی شده است، در راستای اجرای فرامین ابلاغی سیاست‌های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب است.ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طی تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه ساخت 10 بیمارستان ناتمام که از 5 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، تامین کرده و طی دو سال به اتمام خواهد رساند. همچنین وزارت بهداشت متعهد شده است حداکثر چهار ماه پس از اتمام عملیات ساخت نسبت به تجهیز، تامین نیروی انسانی و راه اندازی این بیمارستان‌ها اقدام نماید.
قاضی زاده هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به همکاری‌های وزارت بهداشت با قرارگاه خاتم‌الانبیا و همچنین بهره‌مندی از خیرین سلامت برای افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی به تعداد 5 هزار تخت عنوان کرد: در بخش خیرین ساختار جدیدی در وزارت بهداشت با تعیین قائم‌مقام وزیر در مشارکت‌های اجتماعی مشخص شد تا از نظر هبه برای مشارکت‌های حوزه سلامت استفاده کنیم تا کسانی که دچار بیماری‌های صعب‌العلاج هستند با نوع‌دوستی مردم قدم‌های موثری برای آنان برداشته شود.
در ادامه امضای این تفاهم نامه محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در توضیح ساخت این بیمارستان‌ها اظهار داشت: هم‌اکنون 5 تا 6 هزار اعتبار توسط ستاد در مناطق محروم در حال گردش است و 210 تخت نیز در حال آماده‌شدن است و همچنین 2 هزار تخت نیز در مناطق مختلف کشور در حال اجرا داریم.وی با اشاره به کمک مالی دارویی به 30 هزار بیمار مبتلا به سرطان و صعب‌العلاج با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: ما تاکنون به 10 تا 12 هزار نفر از مردم وام قرض‌الحسنه دادیم که امیدواریم به تعداد 50 هزار نفر افزایش دهیم. همچنین در بخش‌های سلامت نیز به هیچ عنوان مصر نیستیم در جای خودمان متوقف شویم و حاضریم مسئولیت‌های‌مان را به هر بخش خصوصی که بتواند انجام دهد، واگذار کنیم.
گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از آذر 1386 توسط بنیاد برکت به منظور خدمت‌رسانی و محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور نسبت به توانمند‌سازی اقتصادی و ارتقای سلامت جامعه اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.