kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷

اخبار ویژه

2 میلیون تومان جریمه یا بهای اهانت به پیامبر اسلام(ص)؟!
وکیل مدافع روزنامه هتاک «مردم امروز» گفت سردبیر این روزنامه تبرئه و مدیر مسئول آن نیز فقط به پرداخت 2 میلیون تومان جریمه محکوم شده است.
علیزاده طباطبایی در مصاحبه با ایسنا گفت: براساس حکم صادره در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران احمد ستاری مدیر مسئول روزنامه به 2 میلیون تومان جزای نقدی محکوم و محمد قوچانی سردبیر این روزنامه تبرئه شد.
پرونده روزنامه مردم امروز با اعلام جرم دادستانی تهران و به اتهام توهین به مقدسات تشکیل شده بود. روزنامه مردم امروز با مدیر مسئولی احمد ستاری (از همکاران کرباسچی در روزنامه همشهری) و سردبیری محمد قوچانی، به خاطر حمایت از نشریه توهین کننده به پیامبر اعظم(ص) در نوزدهمین شماره خود با حکم بازپرس شعبه 2 دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شده بود. این روزنامه در حمایت از مجله شارلی ابدو و از قول یک کارگردان، تیتر بزرگ زده بود: «من هم شارلی هستم»! مجله فرانسوی مذکور که اقدام به انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر(ص) کرد در سال‌های 2006 و 2011 نیز مرتکب این هتاکی بزرگ شده بود و مجله‌ای شناخته شده در حوزه جسارت علیه مقدسات اسلامی محسوب می‌شود.
صدور حکم جریمه 2 میلیون تومانی برای هتاکی نشریه مردم امروز به این معناست که می‌توان با پرداخت این جریمه ناچیز به ساحت پیامبراعظم(ص) جسارت کرد!!
محمد قوچانی پیش از نشریه مردم امروز، سردبیری روزنامه آسمان را برعهده داشت. آسمان نیز پس از توهین به حکم قرآنی قصاص و غیرانسانی خواندن آن توقیف شده بود اما رئیس شعبه 79 مدیر مسئول روزنامه آسمان را نیز در آبان 93 به جریمه 2 میلیون تومانی محکوم کرد. چند ماه بعد روزنامه مردم امروز برای اهانت‌های جدید راه‌اندازی شد!
یادآور می‌شود محمد قوچانی داماد عمادالدین باقی (از اعضای حلقه کیان و نزدیک به باند مهدی هاشمی معدوم) و عضو جدید حزب کارگزاران است که در نشریات زنجیره‌ای و توقیف شده نشاط، شرق (مجدداً منتشر می‌شود)، هم‌میهن، اعتماد ملی، مردم امروز، آسمان، شهروند امروز،‌ مهرنامه و... مسئولیت سردبیری را داشته و بنابراین بخش عمده‌ای از تخلفات این نشریات زنجیره‌ای متوجه شخص وی است و با عنایت به اصل حقوقی تشدید مجازات در صورت تکرار جرم، منطقاً باید با این طیف از گردانندگان زنجیره‌ای برخورد قاطع انجام شود اما برخی مسئولان دولتی و قضایی اتفاقاً اصل تخفیف و به حداقل- صفر- رسانی مجازات را برای مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در پیش گرفته‌اند!
قوچانی از سال 74 با نشریه سازمان مجاهدین انقلاب (عصر ما) همکاری می‌کرد. او بعدها در دوره مدیریت عطریانفر بر روزنامه همشهری، سردبیر مجله همشهری ماه شد و سال 80 به هنگام توقیف عصر ما تصریح کرد «عصر گامی بلند در راه سکولاریزه کردن سیاست بود و مدت‌ها پیش از توقیف به پایان خود رسیده بود. فراموش نکنیم همه ما بر شانه‌های عصر ما ایستاده‌ایم». تیم گرداننده نشریات زنجیره‌ای و اجاره‌ای طی 16-17 سال گذشته ضمن ارتکاب جرایم متعدد ضد امنیتی، تشویش افکار عمومی و هتاکی علیه ارزش‌های اسلامی و انقلاب و نظام، با کمترین مجازات‌ها مواجه شده و حداکثر با تغییر لوگو و عنوان نشریات، روند خیانت‌آلود خود را پی گرفته‌اند. رهبر معظم انقلاب در سال 79 نسبت به فعالیت پایگاه مطبوعاتی دشمن هشدار دادند.

یارانه 55 میلیون نفر حذف می‌شود؟!
روزنامه فرهیختگان از زمزمه حذف 55 میلیون نفر از فهرست یارانه خبر داد.
ارگان دانشگاه آزاد نوشت: «دولت سعی دارد، 30 هزار میلیارد تومان از منابع یارانه‌ها را آزاد کند.» این تازه‌ترین اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی است که در اختتامیه همایش سیاست‌های پولی و ارزی مطرح شد. بر اساس گفته‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی، دولت در تلاش است برای جبران کسری بودجه و بدهی‌های معوق خود به بخش خصوصی و نظام بانکی و در نهایت رفع تنگناهای مالی 30 هزار میلیارد تومان از منابع یارانه‌ها را آزاد کند. این اظهارات طیب‌نیا، به معنای آن است که دولت باید یارانه نزدیک به 55 میلیون نفر را حذف کند تا بتواند چنین رقمی را به دست آورد.
اصل انتقاد وزیر امور اقتصادی و دارایی به پرداخت سالانه 42 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی است که این سیاست را «ظالمانه» توصیف کرده و گفته است: «در شرایطی که کشور با مشکلات جدی مواجه است نباید 42 هزار میلیارد تومان از منابع مملکت به صورت غیرهدفمند به شکل یارانه نقدی پرداخت شود.» این مقام مسئول با بیان اینکه یارانه نقدی تنها باید به افراد کم‌درآمد پرداخت شود، اضافه کرده است: «با حذف دهک‌ها از پرداخت یارانه نقدی می‌توانیم حداقل 30 هزار میلیارد تومان از این منابع را آزاد کنیم تا بدهی بخش خصوصی پرداخت شود.» طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرده است که «دولت به دنبال حذف یارانه نقدی و پرداخت آن تنها به اقشار فقیر و پایین‌دست بوده است اما مجلس مصوبه را به شکل حذف یارانه از طرف دیگر طیف یعنی پردرآمدها تصویب کرده است، در حالی که پرداخت یارانه نقدی تنها به نیازمندان به مراتب ساده‌تر از حذف افراد پردرآمد است و راحت‌تر و سریع‌تر به نتیجه می‌رسد چون اطلاعات کافی در مورد ثروتمندان وجود ندارد.»
در همین حال سایت تابناک با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد نوشت: این اظهارات مبنی بر آزاد کردن 30 هزار میلیارد تومان‌ از منابع یارانه‌ها  به معنای آن است که دولت باید یارانه نزدیک به 55 میلیون نفر را حذف کند تا بتواند چنین رقمی را به دست آورد. این در حالی است که دولت نتوانست حتی کار شناسایی 10 میلیون نفری را که خود وعده داده بود نیز عملی کند.
موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با تابناک راجع به این ادعای برخی از مسئولان دولتی گفت:  صحبت‌هایی دراین‌باره شده، ولی هنوز قطعی نشده است. چند وقت پیش هم اعلام کردند که 10 میلیون نفر را شناسایی کرده‌اند و قرار است حذف کنند،  ولی همان را هم عملی نکردند؛ بنابراین، نمی‌شود روی این حرف‌ها زیاد حساب کرد.
وی در ادامه افزود: هنگامی که این حرف‌ها زده شد، پس از مدت کوتاهی، معاون اول رئیس‌جمهور آنها را نفی کرد و گفت: هیچ‌کس شناسایی نشده است. متاسفانه دولت حرف‌های ضد و نقیضی می‌زند و روی این‌گونه مطالب هم نمی‌شود حساب باز کرد.

پاسخ انصاری به منتقدان: یا حسودید یا نادان!
پس از انتشار تصاویر حرم امام خمینی(ره) و واکنش گسترده مردم در رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به ساخت چنین بنای تجملاتی برای امام خمینی(ره) که حامی کوخ‌نشینان و مستضعفان و از هرگونه اقدام تشریفاتی و تجملاتی به دور بود؛ سرانجام مسئولان امر به این انتقادات پاسخ دادند.
حمید انصاری قائم‌مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در این باره به شبکه اطلاع‌رسانی دانا گفت: این بنا قرار است تا 500 و یا 1000 سال آینده باقی بماند(!) انصاری ضمن بی‌ربط دانستن ساده‌زیستی امام با معماری اشرافی ساختمان حرم افزود: مگر امام(ره) زنده هستند که بخواهند از این حرم استفاده کنند! وی در ادامه بیان کرد: این حرم هر چه مجلل‌تر باشد نشانه عشق به امام(ره) است(!) قائم‌مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام در پایان، منتقدان به این ساخت و ساز تجملاتی را افراد کوته‌فکری دانست که یا حسودند و یا نادان!
لازم به ذکر است بسیاری از کاربران فضای مجازی پس از مشاهده تصاویر منتشر شده از حرم امام(ره) ضمن بازنشر این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به بازخوانی بیانات امام خمینی(ره) درباره ساده‌زیستی و دوری از تجملات و تشریفات پرداختند.
در همین رابطه امام خمینی(ره) طی سخنانی در 11 شهریور 1363 خطاب به روحانیون فرمودند: «وقتی تشریفات زیاد شد، محتوا کنار می‌رود. وقتی ساختمان‌ها و ماشین‌ها و دم و دستگاه‌ها زیاد شود، موجب می‌شود بنیه فقهی اسلام صدمه ببیند... این موجب نگرانی است و واقعا نمی‌دانم با این وضع چه کنم این تشریفات اسباب آن می‌شود که روحانیت شکست بخورد.» همچنین گفتنی است امام خمینی(ره) تا پایان حیات مبارکشان اجازه ندادند مسئولان دیوار کاهگلی حسینیه جماران را گچکاری کنند.

مزدوران داعش نتوانستند از رعب اسرائيل نسبت به حزب‌الله بکاهند
محافل صهیونیستی می‌گویند هر چند گروه‌های تکفیری موجب ایجاد مشغله و دردسر علیه حزب‌الله و به نفع اسرائیل شده‌اند اما حزب‌الله در صورت وقوع جنگ جدید، ضربات مهلک‌تری به اسرائيل خواهد زد.
به گزارش العالم افرایم هالوی رئيس اسبق موساد گفته است: «داعش بزرگ‌ترین خدمت را به ما کرد و جنگ هر روزه این گروه با حزب‌الله، به امنیت اسرائيل کمک می‌کند.
وی افزود: حزب‌الله درگیر جنگ سختی با داعش شده و این کمک به امنیت اسرائيل است.
اما صهیونیست‌ها در سالگرد شکست مفتضحانه سال 2000 با در نظر داشتن قدرت بازدارندگی حزب‌الله، نگران آن هستند که در صورت ورود به جنگ سوم، شکست سنگین‌تری را تجربه کنند.
«عود گرانوت» تحلیلگر مسائل سیاسی و راهبردی شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت:‌«حزب‌الله بیش از هر زمان دیگری سرسخت‌ترین دشمن اسرائيل به شمار می‌رود.»
وی افزود: «حزب‌الله ذخایر موشکی بسیاری در زرادخانه‌های خود دارد و تقریبا همه روستاهای جنوب لبنان مملو از ذخایر موشکی و نیروهای باتجربه است.»
«رضوان الدیب» نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی درباره این گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: این گزارش بیانگر میزان ترس و رعب رژیم صهیونیستی از توان و قدرت و آمادگی حزب‌الله و مقاومت است.
وی افزود: در طول کشمکش‌های کشورهای عربی با رژيم صهیونیستی هیچگاه ما چنین گزارش‌هایی را نمی‌دیدیم، و اینگونه گزارش‌ها پس از آغاز عصر مقاومت در لبنان و عصر سیدحسن نصرالله آغاز شد.

از انحلال شورای شهر تا نگاه اجاره‌ای به دولت
عضو حلقه افراطیون در شورای شهر منحله تهران می‌گوید، کفگیر اصولگرایان به ته دیگ خورده است.
ابراهیم اصغرزاده در شرق نوشت: کفگیر اصولگرایان تندرو به ته دیگ خورده است و هنوز از شوک آخرین شکست انتخاباتی در سال 92، که معلوم شد سقف رأی‌شان تنها چهار میلیون است، خارج نشده‌اند. بخش افراطی اصولگرایان که همیشه صدای‌شان بلندتر از دیگران است، در نزدیک به سه دهه گذشته سعی کرده‌اند عرصه سیاسی کشور را یک دست و پاستوریزه کنند. حال که با بی‌اقبالی عمومی مواجه شده‌اند، برای جلب افکارعمومی، به بهانه نگرانی از نتیجه مذاکرات هسته‌ای، تاکتیک فرار به جلو را برگزیده‌اند و همایش‌ها و سخنرانی‌ها را بر هم می‌زنند.
به کارگیری تعبیر افراطی از سوی اصغرزاده در حالی است که وی جزو افراطیون اولین شورای شهر تهران بود و این طیف کار افراطی‌گری را به حدی رساندند که وزارت کشور اصلاحات مجبور به انحلال شورای شهر شد و به تعبیر کروبی (رئیس مجلس ششم) اسباب سرشکستگی اصلاح‌طلبان را فراهم کرد.
از سوی دیگر تظاهر نامبرده به حمایت از دولت در حالی است که وی سال گذشته تصریح کرده دولت روحانی رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است!
درباره پایگاه رأی نیز شایان یادآوری است؛ بنابر تصریح اصلاح‌طلبان بسیاری نظیر محمدعلی نجفی، عباس عبدی، رهامی و...، روحانی نامزد اصلاح‌طلبان نبود اما با توجه به آخرین نظرسنجی اصلاح‌طلبان و معلوم شدن اینکه در خوش‌بینانه‌ترین حالت 8 درصد رأی دارند، این طیف مجبور به تظاهر به حمایت از روحانی شدند.

حاشیه‌پردازی برای کتمان نقشه تحریف اصول امام خمینی(ره)
روزنامه‌های مختلف، بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) را به شیوه‌های مختلف پوشش دادند. اغلب روزنامه‌ها بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان تیتر اول پوشش دادند و برخی دیگر نظیر شرق و آفتاب یزد حواشی اتفاق افتاده در حرم را تیتر یک خود کردند. که «هشدار درباره تحریف امام و مکتب او» محور اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب بود. روزنامه‌ها این تیترها را برای بیانات رهبر انقلاب برگزیده‌اند:
- اعتماد؛ خطر تحریف شخصیت و اندیشه امام.
- جوان؛ راه امام را کنار بگذاریم سیلی می‌خوریم.
- اطلاعات؛ مکتب امام نقشه راه ما برای دستیابی به عدالت، پیشرفت و اقتدار است.
- رسالت؛ راه امام خمینی را گم کنیم ملت سیلی می‌خورد.
- جمهوری اسلامی؛ تحریف شخصیت امام، تلاش برای منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران است.
- خراسان؛ خطر تحریف خط امام.
- وطن امروز؛ می‌خواهند امام را تحریف کنند.
- جام‌جم: خطربزرگ تحریف شخصیت امام
- همشهری؛ هشدار جدی رهبر معظم انقلاب نسبت به خطر تحریف شخصیت امام
- مردم‌سالاری؛ امام همواره به نیرو و رأی مردم اعتقاد داشت
- فرهیختگان؛‌ امام به نیرو و رأی مردم اعتقاد داشت
- شهروند؛ لزوم مرزبندی با اسلام متحجر و سکولار
- ایران؛ امام به رأی مردم اعتقاد واقعی داشت
- آفتاب یزد؛ تلاش ناکام برای برهم زدن وحدت (تیتر دوم؛ دشمن با هر کس که در مقابل او بیشتر ایستادگی کند بیشتر مخالف است.)
شرق؛ اخلال در حریم حرم (تیتر دوم؛ امام برای تشخیص و انتخاب مردم احترام قائل بود.)
- آرمان؛ امام برای آرای مردم ارزش قائل بود.