تبلیغات برخی محصولات در شبکههای ماهوارهای(اخبار ادبی و هنری)
تبلیغ بعضاً مبتذل برخی محصولات ایرانی در شبکههای ماهوارهای ضد انقلاب چندی است روند صعودی به خود گرفته و با وجود ممنوعیتهای قانونی با سستی از سوی نهادهای مسئول مواجه شده است
به گزارش نسیم، مدتی است برخی شرکتهای ایرانی داخلی تبلیغ محصولات خود را به تعدادی از شبکههای ماهوارهای ضد انقلاب سپردهاند تا در لابه لای فیلمها و سریالهای ترکیهای و کرهای این تبلیغات را به روی آنتن ببرند. به تازگی هم برخی فیلمهای ایرانی سر از تبلیغ در شبکههای ماهوارهای درآوردند. مشخص نیست چرا این سبک تقاضا در شرکتهای ایرانی بالا رفته و در شبکههایی که مروج فساد اخلاقی و فروپاشی خانواده هستند نام شرکتهای ایرانی به گوش میرسد؟ برای مثال شامپوی «ل» یکی از اولین برندهایی بود که در ماههای اخیر پایش به این شبکهها باز شد. یا چای «ش» نیز یکی دیگر از محصولات است، یا اولین تبلت ایرانی محصولی است که روزی افتخاری برای تولید ملی بود و متاسفانه برای تبلیغاتش دست به دامن شبکههای فاسد ماهوارهای شده است.در میان تبلیغات مختلفی که از یک شبکه ماهوارهای پخش میشود، تبلیغ ماکارونی «پ» نیز دیده میشود.
این در حالی است که طبق قانون و برابر ماده ۱۰ ممنوعیت بهکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره که در سال ۷۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران مجازند به تناسب مسئولیتهای خود دستورالعملهایی را برای تعیین آگهیهای تبلیغاتی غیرمجاز تدوین و بنابر حوزه صلاحیت خود رأساً و بهطور جداگانه به ناشرین، مطبوعات و بنگاههای تبلیغاتی و همچنین واحدهای داخلی و تابع خود ابلاغ کنند.»