kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

ژنرال صهیونیستی: شک نکنید حزب‌الله قدرتمندتر از گذشته شده است

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد شکی ندارد که حزب‌الله در سال‌های اخیر بیش از پیش قدرتمند شده است.


به گزارش تسنیم،  به نقل از نشریه جروزالم‌پست، «بنی‌گانتز» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: « بی‌شک حزب‌الله در سال‌های اخیر و با حمایت‌های سوریه و ایران قدرتمندتر شده است.»
«گانتز» گفت: «به طور خاص با سلاح‌های دوربرد که دقت‌های مختلفی دارند، به ویژه با تمرکزی که روی روستاهای شیعه‌نشین وجود دارد هیچ شک و شبهه‌ای در مورد قدرتمندتر شدن حزب الله وجود ندارد. اما من باید تاکید کنم که (حزب‌الله) در شمال لبنان و سوریه مشغول‌تر شده است.» روز یکشنبه نیز «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اذعان کرد: «قدرت حزب الله افزایش یافته و این حزب موفق به توسعه و تقویت توان خود شده است.» وی که به مناسبت عقب‌نشینی این رژیم از جنوب لبنان سخن می‌گفت از خروج نظامیان رژیم صهیونیستی انتقاد و اعلام کرد: «جنگ با حزب الله به شکل غیرمسئولانه اداره شد هیچ کشوری در دنیا بدون برنامه وارد جنگ نمی‌شود. هیچ کس به خاطر ربوده شدن چهار نظامی و انفجار یک تانک وارد جنگ نمی‌شود.»
خبر دیگر از لبنان اینکه، «شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در کنفرانس منطقه‌ای «مجمع جهانی اهل بیت» گفت: «تروریسم تکفیری طرح آمریکایی- صهیونیستی برای تخریب کشور و نهادهای اجتماعی ما در داخل است و زمانی که ما با وحدت و مبارزه عرصه را بر تروریست‌ها تنگ‌تر کنیم، آنها به‌طور گسترده گریبانگیر حامیانش نیز خواهند شد. به این ترتیب، زمانی که ما تکفیری‌ها را از کشور خود اخراج و با وحدتمان آنها را محاصره می‌کنیم غرب متوجه چگونگی اوضاع خود خواهد شد.» وی با بیان اینکه «با تکفیری‌ها به عنوان خوارج متجاوز مقابله می‌کنیم و آنها را بخشی از یک مذهب خاص نمی‌دانیم،» تاکید کرد: «تکفیری‌ها از اهل سنت نیستند و هیچ ارتباطی با سنت (نبوی) ندارند. تکفیری‌ها چندین برابر سایر مذاهب و نژادها، اتباع اهل سنت را کشته‌اند.»