kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
سیدحسن نصرالله:

داعش زیر پرچم آمریکا در عراق و سوریه جولان می‌دهد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به خطر «پروژه تکفیری وحشی» در منطقه، بر حمایت‌های آمریکا از داعش در عراق و سوریه تاکید کرد.


 «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه به مناسبت پانزدهمین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان و تحت عنوان «عید مقاومت و آزادسازی» در شهر «نبطیه» در جنوب این کشور سخنرانی کرد. «نصرالله» با اشاره به پیروزی مقاومت در سال ۲۰۰۰ و فرار صهیونیست‌ها از جنوب لبنان گفت:«بعد از عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان، مقاومت به فعالیت خود تا سال ۲۰۰۰ ادامه داد و در آن سال بود که شکست خفت‌باری را بر اسرائیلی‌ها تحمیل کرد و بدون قید و شرط یک پیروزی واضح و قاطعانه‌ای را رقم زد.‬‎»
«نصرالله» با اشاره به «نقش مقاومت در لبنان» اعلام کرد:«اگر مقاومت نبود، اسرائیل، در تمام لبنان، حضور می‌یافت و تنها در صورت تصور این صحنه از لبنان است که می‌توانیم بزرگی این نعمت بزرگ الهی را درک کنیم. باید این نعمت را بشناسیم و خدا را به خاطر آن شاکر باشیم... اینکه بعضی از لبنانی‌ها، منتظر اتحادیه عرب نبودند و حتی منتظر سازمان ملل یا آمریکا و غرب هم نماندند تا برای آنها سرنوشتشان را رقم بزنند بلکه آنها بر خداوند تکیه کردند و بر قهرمانان مقاومت و دوستانشان در ایران و سوریه اعتماد داشتند از این رو مقاومت شکل گرفت.‬‎»
دبیرکل حزب‌الله، گریزی نیز به جریان‌های تکفیری زد و گفت: «امروز تاریخ بار دیگر تکرار می‌شود با عناوینی جدید و اسامی تازه. پروژه‌ای کشورهای منطقه و ملت‌ها و ارتش‌های منطقه را تهدید می‌کند، این پروژه، پروژه «تکفیری وحشی» است.‬
 اگر بخواهیم برای نمونه، این پروژه را بررسی کنیم، نمونه بارز آن، داعش است، تا همین دو روز قبل بود که این گروه میدان فعالیت خود را حتی تا عربستان سعودی گسترش داد و ممکن است در هر جای دیگری از حضورش خبر دهد...جبهه النصره نیز همچون داعش است اما یک گروه شامی است و اسم جدیدی برای خود برگزیده و آن «جیش الفتح» است، جیش الفتح همان النصره یا همان القاعده است و نباید کسی با این اسامی گمراه شود‬ ...ما در برابر خطری بی‌سابقه از نظر تاریخی هستیم، داعش در عراق و سوریه چه کرد؟ با تمام مردم چه کرد؟ آنها با مردمی که از یک مذهب مشترک بودند، چه کردند؟ ملتی که بخواهد در امان باشد، باید همانند آنها فکر کند و با خلیفه آنها هم بیعت کند، اما دیگران در این بین جایی ندارند.‬‎»
«نصرالله» در مورد واکنش در برابر تکفیری‌ها نیز گفت: «به تمام کسانی که سکوت اختیار کردند و امید بستند که داعش به آنها کمک کند، می‌گویم در کار خود بازنگری کنید، چرا که شما نخستین قربانیان داعش و النصره خواهید بود‬‎ و اولین این قربانیان، رهبران و نمایندگان جریان المستقبل هستند و همه پس از آن، قربانیان داعش و النصره خواهند بود....داعش از شهری به شهر دیگر و از سوریه به عراق آن هم زیر پرچم ایالات متحده منتقل می‌شود و هر کس بخواهد در هر کجا بر آمریکا تکیه کند، نه تنها موصل باز نمی‌گردد، بلکه الرمادی هم سقوط می‌کند.  عراقی‌هایی که در انتظار آمریکایی‌ها نبودند موفق شدند دیالی و بخش بزرگی از استان صلاح‌الدین را بازپس و جلوی پیشروی داعش را بگیرند... راه حل این است که ملت‌های منطقه بر خود تکیه کنند و به توانایی‌های خود ایمان آورند و با یکدیگر همکاری کنند و به دنبال دوستان واقعی خود باشند تا به آنها کمک کنند که در راس این کشورها، ایران است‬‎ تکفیری‌ها نیرومندتر از اسرائیل و آمریکا نیستند و جنبش‌های مقاومت موفق شدند آمریکا را شکست دهند‬.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان خطر تکفیری‌ها را کمتر از خطر رژیم صهیونیستی ندانست و خاطرنشان کرد: «خطر تکفیری‌ها، از خطر اسرائیلی‌ها کمتر نیست‬‎...ما در سوریه با داعش جنگیدیم و از توسعه این گروه تروریستی جلوگیری کردیم... ما حضور خواهیم داشت در هرجایی که لازم باشد بدون استثنا، اگرچه ما در بخش‌های بسیاری، اکنون حضور داریم و در هرجایی که نبرد اقتضا کند حضور خواهیم داشت. ما اهل این نبرد و مردان این نبرد و قادر به اداره این نبرد هستیم و کنار ارتش، ملت و مقاومت سوریه می‌توانیم پیروزی را محقق کنیم.‬»
نصرالله با تاکید بر اینکه «در صورت اعلام بسیج عمومی ده‌ها هزار نفر در میادین نبرد حضور خواهند یافت»، تصریح کرد:«برخی می‌گویند که حزب‌الله دچار بحران شده است، و برخی هم گمان کرده‌اند که «سید حسن نصرالله» قرار است دعوت به بسیج عمومی کند و من می‌گویم من دعوت به بسیج عمومی نمی‌کنم که اگر رهبری حزب‌الله تصمیم حضور در میدان‌های نبرد را اتخاذ کند ده‌ها هزار نفر در میدان‌های نبرد حضور پیدا خواهند کرد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان بر آمادگی بالای مقاومت برای رویارویی با دشمن تاکید کرد و گفت: «در عید پیروزی و مقاومت به خداوند قسم می‌خورم که  مقاومت در هیچ روزی از روزها مانند امروز در این سطح از آمادگی نبوده است.»