kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
امیر پوردستان در صحن علنی مجلس:

نیروی زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در صحن علنی مجلس گفت : نیروهای تکفیری و تروریستی در نزدیکی مرزهای ما هستند و در گذشته داعش برای ورود به ایران زاغه مهمات پیش‌بینی کرده بود.

به گزارش فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته فرق دارد.
وی افزود: نیروهای تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرزهای ما هستند. در سال گذشته همین موقع بود که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آنها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند.
پوردستان تأکید کرد: این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: اما ما در کمتر از سه روز 5 تیپ رزمی را برای مقابله با آنها سازمان‌دهی کردیم ، در خارج از مرزهای خود هم نفرات پیاده فرستادیم و هم بالگردهای ما برای شناسایی رفتند؛ از طرفی توپخانه را ثبت تیر کردیم، این قدرت‌نمایی همزمان شد با فتوای علمای شیعه و اهل سنت عراق و این فتوا باعث شد که داعشی‌ها عقب نشینی کنند و بروند.
پوردستان گفت: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آنها خودشان را آماده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: لذا نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند. امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است.
پوردستان گفت: در بودجه امسال نگاه خوبی به نیروی زمینی شد اما باز هم از مجلس می‌خواهیم این نگاه ویژه‌تر شود.
براساس این گزارش امیر سرتیپ پوردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های ممتاز عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر از اشغال نیروهای بعثی شد،‌ گفت: این عملیات به اشغال 19 ماهه این شهر پایان داد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تعداد زیاد اسرای عراقی در عملیات آزادسازی خرمشهر را یادآور شد و گفت: در نتیجه این عملیات 14 هزا رو 500 بعثی تسلیم ما شدند و زمانی که وارد شهر شدیم با مشاهده زاغه‌ها و مهمات آنها نتیجه گرفتیم که آنها برای ماه‌ها می‌توانستند مقاومت کنند و این شاهدی برای این جمله امام خمینی (ره) بود که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»
امیرپوردستان در پایان گفت:‌ همه محاسبات نظامی بیان می‌داشت که نمی‌توان خرمشهر را آزاد کرد اما چون رزمندگان ما با اخلاص وارد عملیات شدند خداوند به آنها کمک کرد.
نمایندگان برای رفع مشکلات فرهنگیان طومار امضاکردند
نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز خانه ملت طوماری را در صحن علنی مجلس امضا کردند و در آن خواستار برگزاری نشست غیرعلنی با حضور وزیر آموزش و پرورش برای بررسی و رفع مشکلات معلمان شدند.
نمایندگان مجلس همچنین مجازات‌های متناسب با موارد تخلف احزاب سیاسی دارای پروانه فعالیت نهایی را معین کردند.
به موجب مصوبه مجلس، احزاب سیاسی که دارای پروانه فعالیت نهایی هستند، در صورتی مرتکب تخلفات مذکور در ماده 18 این طرح که پیش‌تر تصویب شده بود،‌ گردند،‌ کمیسیون احزاب متناسب با موارد تخلف تذکر شفاهی، تذکر کتبی با ذکر دلیل و تعیین تخلف با قید محرمانه، اخطار و اعلان آن از رسانه‌ها، محرومیت از تمام یا بخشی از یارانه‌ها و کمک‌های دولتی تعلیق فعالیت حزب حداکثر به مدت 3 ماه، توقیف پروانه به مدت 3 ماه تا یکسال و یا توقیف پروانه فعالیت و تقاضای انحلال از دادگاه را اعمال می‌کند.
همچنین در جلسه علنی دیروز طرح عادی اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در جلسه علنی صبح امروز مجلس اعلام وصول شد.
خبر دیگر آن که «غلامحسین شیری» با کسب 107 رأی موافق به عنوان عضو ناظر مجلس بر اجرای ماده 37 قانون مالیات بر ارزش افزوده انتخاب شد.
اعطای مجوز به بازرسان غیر قابل اعتماد
حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس اظهار داشت : پیش از دولت فعلی اجازه داده نمی‌شد هر بازرسی از آژانس اجازه بازرسی داشته باشد چرا که بسیاری از اینها جاسوس هستند اما در توافق ژنو مجوزهایی به این بازرسان غیرقابل اعتماد داده شد.
وی گفت : متأسفانه در توافقنامه ژنو 12-11 مجوز نگران کننده‌ای از طرف تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به آژانس و مأمورینی که قابل اعتماد نیستند داده شد که ارائه اطلاعات در مورد برنامه‌های ایران نسبت به تأسیسات هسته‌ای، ارائه اطلاعات نسبت به ساختمان‌های موجود در هر سایت هسته‌ای، میزان و سطح فعالیت‌ها، معادن اورانیوم، کارخانه‌های تولید اورانیوم، مواد منبع، طراحی رآکتور اراک، اعمال پادمان نسبت به رآکتور اراک، دسترسی روزانه به دوربین‌های ناظری که آفلاین هستند برای راستی‌آزمایی اطلاعات معین، موقت و سرزده؛ بازدیدهای فیزیکی و بازدیدهای بدون اطلاع، دسترسی مدیریت شده به کارخانه مونتاژ سانتریفیوژ، از این جمله است.
لزوم رعایت شئونات دینی در مراسم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
نمایندگان بروجرد و خرم‌آباد در صحن علنی دیروز به رئیس جمهور لزوم رعایت شئونات دینی در مراسم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را متذکر شدند.
از سوی دیگر به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، نمایشگاه عکس عملیات بیت المقدس و پیروزی رزمندگان ایرانی در بازپس گیری این شهر در راهروی مجلس شورای اسلامی برپا شد.
گفتنی است رئیس مجلس در جلسه علنی دیروز از نفرات اول رشته‌های حفظ و قرائت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در صحن علنی خانه ملت تقدیر کرد.
سخنان لاریجانی
 در مراسم تجلیل از جانبازان مجلس
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در مراسم تجلیل از جانبازان مجلس شورای اسلامی که به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد رمز عبور جمهوری اسلامی از گردنه‌های سنگین را فداکاری و استقامت خواند و گفت: باید از همه ظرفیت دیپلماسی برای حل مسئله هسته‌ای استفاده کرد.
لاریجانی با ذکر این نکته که عبور از گردنه‌های بسیار سنگین در طول عمر نظام جمهوری اسلامی با فداکاری و استقامت صورت گرفته است. فتح خرمشهر را یکی از موفقیت‌های نظام در این زمینه خواند و گفت: نکته اصلی توفیق در فتح خرمشهر بهره‌گیری از نیروهای مکتبی بود.
وی مشقت دفاع از مرزهای کشور در زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر را یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ پس از عزل وی فضای کشور تغییر کرد و جبهه‌ها متحول شد در نتیجه حضور گسترده نیروهای فداکار در صحنه نبرد و با استفاده از ابتکارات بومی شکست حصر آبادان،‌ فتح خرمشهر و پیروزی‌های پی‌درپی دیگر حاصل شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، با طرح این پرسش که آیا امروز نیز باید از تجربیات دوران دفاع مقدس استفاده کنیم یا نه،‌ گفت: شاید بدون تکیه بر تجربیات نتوانیم از دایره مشکلات کنونی خارج شویم.
وی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب به ویژه در سخنرانی مشهد با تکیه بر توان داخلی و بومی‌سازی اقتصاد افزود: ما باید از همه ظرفیت دیپلماسی خود برای حل مسئله هسته‌ای استفاده کنیم.
گفتنی است  مجلس شورای اسلامی دیروز با حضور آقایان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و عباس عراقچی نشست غیرعلنی دو ساعته داشت. در این جلسه مسئولان سیاست خارجی گزارشی از مذاکرات هسته ای را به نمایندگان ارائه کردند.