kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

نهایی شدن گزارش فساد در فوتبال

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه گزارش فساد در فوتبال در مرحله ویرایش نهایی است گفت که این گزارش دو هفته آینده در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار می‌گیرد.


محمد علی پورمختار با بیان اینکه طبیعتا در صورت تصویب نهایی در کمیسیون، گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد، گفت: در این گزارش اسامی افراد و دستگاه‌های متخلف قید شده است که در صورت موافقت و تصویب کمیسیون اسامی در گزارش نهایی اعلام خواهد شد. اعتقاد بنده این است که باید اسامی به صورت واضح اعلام شود تا مردم مطلع شوند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، تخلفات مندرج در گزارش را بیشتر مربوط به مسائل مالی، داوری‌ها، تبانی‌ها و شرط‌بندی‌ها عنوان و اظهار کرد:‌ در این گزارش جزییات کوچکی از مسائل اخلاقی که در حوزه ورزش بانوان مطرح بود، نیز مطرح است. البته بیشتر این گزارش حول موضوعات اقتصادی است.وی همچنین با ابراز امیدواری از اینکه با واگذاری استقلال و پرسپولیس زمینه فساد اقتصادی از بین رود گفت که کمیسیون اصل 90 از ابتدا پیگیر این واگذاری بود که اکنون نماینده این کمیسیون نیز بر روند واگذاری نظارت دارد و گزارش می‌دهد.
رئیس کمیسیون اصل 90 در پایان در خصوص پرونده بازیکنان فوتبال جاعل کارت پایان خدمت نیز گفت: کمیسیون اصل 90 به محض اطلاع از این اتفاق جلساتی را با سازمان وظیفه عمومی، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برگزار کرد و بعد از رسیدگی به این پرونده‌، متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.