یکم تا چهارم خرداد ماه
رزمایش بیتالمقدس ارتش در مناطق مرنجاب و نصرآباد اصفهان برگزار میشود
معاون آموزش و تربیت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: بیست و هفتمین رزمایش بیتالمقدس در دو منطقه مرنجاب کاشان و منطقه عمومی نصرآباد اصفهان از یکم تا چهارم خرداد ماه امسال برگزار میشود.
اصفهان- خبرنگار کیهان:
امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از برگزاری این رزمایش که همزمان با سالروز آزادی خرمشهر برگزار میشود انتقال تجربیات به فرماندهان جدید، و نقاط ضعف و قوت متناسب با تاکتیکها و تکنیکهای مقابله با دشمن مورد ارزیابی قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه تمام تاکتیکها و تکنیکهای دشمن در منطقه رصد میشود، افزود: تمام طرحهای پدافندی و دفاعی ارتش براساس تهدیدات به روز میشود. معاون آموزش و تربیت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در این رزمایش یگانهای مختلف نیروی زمینی ارتش از جمله زرهی، پیاده، پهپادی، مخابرات، پشتیبانی به همراه نیروی هوایی و پدافند هوایی حضور خواهند داشت.
وی افزود: در مرحله نخست رزمایش که اول خرداد ماه آغاز میشود انواع موشکها با بردهای مختلف در منطقه کاشان مورد آزمایش قرار میگیرد.
سرتیپ پیمبری اظهار کرد: در مرحله دوم که تا سوم خرداد در منطقه نصرآباد اصفهان برگزار میشود طرحهای آفندی و پدافندی طراحی شده در یک سال اخیر اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: دستاوردهای مختلف نرمافزاری و سختافزاری ارتش از جمله تجهیزاتی که به تازگی رونمایی شده است و آخرین فناوری تاکتیک زمین مسلح و تاکتیکهای جدید نیروهای ویژه در مقابله با نیروهای دشمن تمرین و اجرا خواهد شد.
معاون آموزش و تربیت نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: پیام این رزمایش برای مردم اعلام آمادگی و به نمایش گذاشتن توان رزمی نیروهای مسلح برای دفع هر تهدیدی است.
وی بیان کرد: همچنین پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه اعلام این مطلب است که در کنار هم میتوانیم امنیت منطقه را تأمین کنیم و نیازی به نیروهای خارجی نیست.
سرتیپ پیمبری پیام این رزمایش برای دشمنان را پا در رکابی نیروی زمینی ارتش و سایر نیروهای مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی کشور اعلام کردو افزود: دشمنان ایران بدانند دیگر مانند گذشته نمیتوانند با تجهیز جنایتکارانی همانند صدام علیه نظام اسلامی ایران کوچکترین تهدیدی ایجاد کنند.
همچنین ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: در این رزمایش تمام دانشجویان دانشگاههای نظامی در سطح فرماندهان میانی ارتش، آموزشهای خود را ارزیابی میکنند.
امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی با اشاره به ابعاد غیر نظامی این رزمایش بیان کرد: ارتش با برگزاری این رزمایش در چند سال گذشته سبب افزایش آبادانی و امنیت در منطقه نصرآباد اصفهان شده همچنین مسئولان اجرایی برای افزایش سرمایهگذاری در نصرآباد تشویق شدهاند.
وی با اشاره به مزایای دیگر حضور ارتش در نصرآباد تصریح کرد: عشایر این منطقه از حضور ارتش ابراز رضایت کرده و در این راستا نیز راه مواصلاتی برخی نقاط نصرآباد تعمیر شده است.
امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از برگزاری این رزمایش که همزمان با سالروز آزادی خرمشهر برگزار میشود انتقال تجربیات به فرماندهان جدید، و نقاط ضعف و قوت متناسب با تاکتیکها و تکنیکهای مقابله با دشمن مورد ارزیابی قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه تمام تاکتیکها و تکنیکهای دشمن در منطقه رصد میشود، افزود: تمام طرحهای پدافندی و دفاعی ارتش براساس تهدیدات به روز میشود. معاون آموزش و تربیت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در این رزمایش یگانهای مختلف نیروی زمینی ارتش از جمله زرهی، پیاده، پهپادی، مخابرات، پشتیبانی به همراه نیروی هوایی و پدافند هوایی حضور خواهند داشت.
وی افزود: در مرحله نخست رزمایش که اول خرداد ماه آغاز میشود انواع موشکها با بردهای مختلف در منطقه کاشان مورد آزمایش قرار میگیرد.
سرتیپ پیمبری اظهار کرد: در مرحله دوم که تا سوم خرداد در منطقه نصرآباد اصفهان برگزار میشود طرحهای آفندی و پدافندی طراحی شده در یک سال اخیر اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: دستاوردهای مختلف نرمافزاری و سختافزاری ارتش از جمله تجهیزاتی که به تازگی رونمایی شده است و آخرین فناوری تاکتیک زمین مسلح و تاکتیکهای جدید نیروهای ویژه در مقابله با نیروهای دشمن تمرین و اجرا خواهد شد.
معاون آموزش و تربیت نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: پیام این رزمایش برای مردم اعلام آمادگی و به نمایش گذاشتن توان رزمی نیروهای مسلح برای دفع هر تهدیدی است.
وی بیان کرد: همچنین پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه اعلام این مطلب است که در کنار هم میتوانیم امنیت منطقه را تأمین کنیم و نیازی به نیروهای خارجی نیست.
سرتیپ پیمبری پیام این رزمایش برای دشمنان را پا در رکابی نیروی زمینی ارتش و سایر نیروهای مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی کشور اعلام کردو افزود: دشمنان ایران بدانند دیگر مانند گذشته نمیتوانند با تجهیز جنایتکارانی همانند صدام علیه نظام اسلامی ایران کوچکترین تهدیدی ایجاد کنند.
همچنین ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: در این رزمایش تمام دانشجویان دانشگاههای نظامی در سطح فرماندهان میانی ارتش، آموزشهای خود را ارزیابی میکنند.
امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی با اشاره به ابعاد غیر نظامی این رزمایش بیان کرد: ارتش با برگزاری این رزمایش در چند سال گذشته سبب افزایش آبادانی و امنیت در منطقه نصرآباد اصفهان شده همچنین مسئولان اجرایی برای افزایش سرمایهگذاری در نصرآباد تشویق شدهاند.
وی با اشاره به مزایای دیگر حضور ارتش در نصرآباد تصریح کرد: عشایر این منطقه از حضور ارتش ابراز رضایت کرده و در این راستا نیز راه مواصلاتی برخی نقاط نصرآباد تعمیر شده است.