kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
آغازمرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا

حمله یکصد هزار و یازده نفری پرسپولیس به الهلال عربستان

تیم فوتبال پرسپولیس امروز باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در دیداری حساس برابر الهلال بازی کند. این دیدار بیش از هر چیز دیگر تقابل فوتبال ایران و عربستانی است که همیشه رقابت سختی برابر هم داشتند؛ رقابتی که هیچ تیمی نمی‌خواهد در این دیدار بازنده باشد.


در زمانی که شرایط سیاسی ایران و عربستان در وضعیت چندان دوستانه‌ای قرار ندارد دو تیم بزرگ این دو کشور باید از ساعت 19/30 در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر هم به میدان بروند؛ دیداری که پس از همه اتفاقات سیاسی یکی، دو ماه اخیر از حساسیت زیادی برخوردار شده است. حالا همه ایران از پرسپولیس برد می‌خواهند و این بار سرخپوشان پایتخت نه به عنوان تیمی باشگاهی بلکه به نمایندگی از ایران باید در این دیدار حساس به میدان بروند.
پرسپولیس در حالی به مصاف الهلال می‌رود که هنوز مزه برد در دربی 80 را زیر زبان دارد. آنها حالا باید در دیداری به مراتب حساس‌تر برابر الهلالی به میدان بروند که خیلی سخت شکست می‌خورد ولی می‌شود این دیدار حساس را با یک استراتژی مناسب و حمایت پرشور هواداران شکست داد. با توجه با اینکه دیدار رفت نیز در تهران برگزار می‌شود، باید در همان دیدار رفت الهلال را فلج کرد و سرنوشت بازی را به ریاض نکشاند.فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگر به این پیروزی نیاز دارد و بازیکنان قرمزپوش باید به این دیدار به عنوان دیداری ملی نگاه کنند؛ دیداری که می‌تواند یکی از دیدارهای مهم دوران ورزشی تمام بازیکنان پرسپولیس باشد.
اما  الهلال، تیمی نام آشنا برای فوتبال ایران که اغلب تیم‌های ایرانی را شکست داده است و افتخارات زیادی نیز در کارنامه خود دارد، از جمله دو قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا.الهلال تیمی است که این فصل سخت گل زده است و خیلی سخت هم دروازه خود را باز شده دیده است. هدایت الهلال بر عهده گئورگیس دونیس یونانی است در واقع سرمربی یونانی الهلال خیلی خوب توانسته فوتبال یونانی را در این تیم به نمایش بگذارد..
بازیکنان خطرناک
جئورجیوس ساماراس مهاجم یونانی که از وست برومویچ به الهلال پیوست خطرناک‌ترین بازیکن این تیم است. البته ناصر الشمرانی نیز یکی دیگر از بازیکنان بزرگ این تیم است که به دلیل محرومیت در این دیدار حضور ندارد. همچنین کواک تایه کره‌ای نیز دیگر بازیکن خطرناک الهلال است. این تیم در خط دفاع بازیکنان قدرتمندی دارد ولی شکست‌ناپذیر نیست. پرسپولیس این فصل موفق شده است صدرنشین لیگ عربستان را در تهران شکست دهد. این بار برای پرسپولیس خیلی مهم است در تهران دروازه خود را بسته نگه دارد و این امتیاز مهم را به تیم عربستانی ندهد که از گل زده در خانه حریف استفاده کند. پس از آن برتری خانگی می‌تواند تضمینی برای موفقیت سرخ‌ها باشد.
دیدارهای برگشت این مرحله نیز سه شنبه 5 و چهارشنبه 6 خرداد برگزار خواهد شد.برنامه مرحله یک هشتم نهایی (دور رفت) به این شرح است:
سه شنبه ۲۹ اردیبهشت
* السد – لخویا * پرسپولیس – الهلال * سون سامسونگ – کاشیوا * چونبوک - بیجینگ