شکایت نشریات دانشجویی به وزیر علوم
انتخابات غیرقانونی هیئت نظارت بر نشریات دانشجویی را باطل کنید(اخبار دانشگاه)
دوازده مدیر مسئول نشریه دانشجویی شکایت و اعتراض خود را به فرآیند انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم اعلام و تاکید کردند، شورای هیئت نظارت بر نشریات دانشجویی خلاف قانون است.
در قسمتهایی از این شکوائیه خطاب به فرهادی آمده است: چندی پیش در جریان انتخابات «شورای هیئت نظارت بر نشریات دانشجویی وزارت علوم» اتفاقاتی رخ داد که جنبشهای دانشجویی مسلمان علیالخصوص مدیران مسئول نشریات دانشجویی را بسیار متاثر و متالم ساخت. این روند بدین ترتیب است که به ازای هر 11 نشریه فعال دانشجویی یک حق رای برای تشکلهای مختلف دانشجویی در نظر گرفته میشود و طبیعتا تشکلهای مختلف با توجه به تعداد نشریات فعالشان در سطح دانشگاه اجازه حضور در این انتخابات را پیدا میکنند و این نشریات نیز بسته به رویکرد و با توجه به مشی فکری و اعتقادی هر تشکل منتشر میشود. اما با توجه به توضیحات داده شده انتخابات شورای مذکور عملا روندی خلاف روند صحیح و قانونی ترسیم شده داشت و با سازوکاری خلاف قانون برگزار گردید که طی آن در دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی فقط تشکلی خاص که اتفاقا حامی جریان به اصطلاح اصلاحطلب خارج دانشگاه نیز محسوب میشود، از برگزاری چنین انتخاباتی مطلع شدند و تمامی حق رایهای مربوط به کل دانشگاه تهران که شامل 21 حق رای بود، به جریان و تشکل خاص وابسته به بدنه وزارت علوم اختصاص پیدا کرد.
در ادامه این نامه آمده است: جریانات تندرو و به تعبیری اختاپوس احزاب سیاسی به دنبال تبدیل دانشگاه به یک پایگاه و حیاط خلوت برای اهداف جناحی و حزبیشان هستند و اتفاقات رخ داده نیز حکایت از رد پای همین جریان دارد که در مسندهای مختلف وزارت علوم حضور دارند و مانند دوران «سازندگی» و «دوم خرداد» به دنبال سلطه سیاسیون بر دانشگاه هستند و لازم به ذکر است در صورتی که سازوکار فعلی دستخوش تغییر نگردد روحیه «پیشرفت علمی» که رسالت دانشگاه نیز در همین راستا است، جای خود را به فعالیتهای حزبی و جناحی خواهد داد و همانطور که مستحضرید رکود علمی دانشگاه که حاصل از سیاستزدگی مدیران است رکود کل کشور را به دنبال خواهد داشت.
مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه تهران ضمن اعلام شکایت از روند برگزاری انتخابات «شورای هیئت نظارت بر نشریات دانشجویی» اعلام کردند: شخصا به پیگیری حوادث مشروحه پرداخته و ابطال نتایج انتخابات و یا اصلاح سهمیه رای نشریات دانشجویی دانشگاه تهران را به گونهای که نسبت رای نشریات فعال هر تشکل با تعداد آرای اخذ شده نسبتی قانونی داشته باشد خواستار است.
در پایان این نامه آمده است: بدیهی است که با توجه به حجم تخلفات صورت گرفته، عدم اصلاح نتایج این انتخابات موجب سرخوردگی دانشجویان خواهد شد و ایجاد شکاف و بیگانگی میان دانشجویان و مسئولین وزارت علوم را در پی دارد.