کد خبر: ۴۴۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور قزاقستان:

اجرای توافقنامه‌ها، روابط تهران - آستانه را در همه زمینه‌ها گسترش می‌دهد

رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی تلفنی با نورسلطان نظربایف، پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تبریک گفت.

حجت‌الاسلام حسن روحانی  روز گذشته در گفت‌وگویی با رئیس‌جمهور قزاقستان، گفت: ایران و قزاقستان تفاهمنامه‌های بسیار مثبت و سازنده‌ای با یکدیگر منعقد کرده‌اند که با اجرای آنها، روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بیش از پیش گسترش می‌یابد.
وی با بیان این‌که «ایران همواره به کشور قزاقستان در همه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان یک دوست قابل احترام و اعتماد دارد»، افزود: امیدوارم برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران – آستانه تحرکی جدید در گسترش بیشتر روابط دو طرف ایجاد کند.
روحانی درباره مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: در بسیاری از زمینه‌ها به درک مشترک رسیده‌ایم و اگر اراده لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد، توافق نهایی در دسترس خواهد بود.
به گزارش ایسنا، نورسلطان نظربایف رئیس‌ جمهوری قزاقستان نیز در این گفت‌وگو با بیان این‌که «باید روابط دو کشور را در تمام زمینه‌ها توسعه و تعمیق بخشیم»، تصریح کرد: امیدوارم مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در بستر مناسبی به پیش رفته و به نتیجه برسد.