kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
نفت مسجد سلیمان سقوط کرد، چهار تیم در منطقه خطر باقی ماندند

سرنوشت قهرمانی به روز آخر کشیده شد

رقابت برای تعیین قهرمان لیگ برتر، به هفته پایانی کشیده شد.
سرویس ورزشی-

هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 8 دیدار همزمان به پایان رسید که برتری مدعیان کسب عنوان قهرمانی برابر حریفان خود، مهمترین اتفاق آن بود.
در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دیروز و در تهران تراکتورسازی موفق شد با نتیجه عجیب چهار بر یک استقلال را شکست دهد تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر شود. در این بازی سامان نریمان جهان (6، 56و 87) و ادینیو (45) برای تراکتورسازی و  امید ابراهیمی (30) برای استقلال تهران گلزنی کردند. با این پیروزی تراکتورسازی در کورس قهرمانی باقی ماند اما استقلال اندک شانسش برای آسیایی شدن را هم از دست داد.این برای دومین سال متوالی است که استقلال تهران نمی‌تواند جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.
در تبریز گسترش فولاد با نتیجه دو بریک پرسپولیس را شکست داد تا ماندنش در لیگ قطعی شود. در این بازی جابر انصاری (13 و 50) برای گسترش فولاد و تادئو (87، پنالتی) برای پرسپولیس گلزنی کردند.
در تهران تیم نفت موفق شد با نتیجه یک بر صفر صبای قم را شکست دهد.تک گل نفت را در این بازی وحید حمدی نژاد (54 پنالتی) به ثمر رساند. نفت با سه امتیاز این دیدار 57 امتیازی شد و کماکان به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتور در رده دوم قرار دارد. بدین ترتیب قهرمان لیگ برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد.
در دیگر بازی تهران تیم راه آهن در یک بازی جنجالی موفق شد با نتیجه سه بر دو پیکان را شکست دهد. در این بازی موتومبا ( 55)، رامین رضاییان( 86 و 94 - پنالتی)برای راه آهن و سید حسین کریمی (56) و احمد جمشیدیان (65) برای پیکان گلزنی کردند. در پایان این دیدار بازیکنان و مربیان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند.
در اصفهان ذوب آهن با نتیجه دو بر صفر ملوان را شکست داد. گل به خودی مدافع ملوان و گل امیر تبریزی، زمینه ساز برتری شاگردان گل محمدی در این بازی بود. بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ برتر با این برد 51 امتیازی شد و در رده چهارم باقی ماند.
در کرج تیم سایپا با نتیجه سه بر دو استقلال خوزستان را شکست داد. در این دیدار میداوودی (6) و مجتبی رمضانی (2) و ابراهیم صادقی (90) برای سایپا و میثم مجیدی (45) و سید مهدی سید صالحی (77) برای استقلال خوزستان گلزنی کردند. با این باخت استقلال خوزستان همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند.
در اهواز هم بازی تیم‌های فولاد خوزستان و پدیده مشهد با تساوی صفر - صفر به پایان رسید.
در آخرین بازی نیز تیم سپاهان موفق شد در مسجد سلیمان، نفت را با نتیجه سه بر یک شکست دهد. گل‌های سپاهان را در این بازی مهدی شریفی در دقیقه 11، عبدالله کریمی در دقیقه 43 و محمدرضا خلعتبری در دقیقه 91 برای سپاهان گل زدند و گل نفت مسجد سلیمان توسط فرزاد محمدی در دقیقه 78 وارد دروازه اصفهانی‌ها شد. اعتراض تماشاگران نفت در این بازی سبب شد که مسابقه دو تیم برای دقایقی متوقف شود.
با نتایجی که در هفته بیست و نهم رقم خورد، سقوط نفت مسجد سلیمان قطعی شد و چهار تیم پیکان، استقلال خوزستان، ملوان و راه آهن در منطقه خطر باقی ماندند. در هفته پایانی یکی از این چهار تیم مستقیم سقوط می‌کند و دیگری به پلی آف می‌رود.
در بالای جدول نیز کماکان سه تیم تراکتورسازی، نفت و سپاهان مدعیان قهرمانی هستند و به احتمال زیاد تیم ذوب آهن نیز جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کند. برنامه دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر که روز جمعه بیست و پنجم ماه برگزار می‌شود، به این شرح است: *راه‌آهن - گسترش فولاد *ملوان - نفت مسجد سلیمان *تراکتورسازی - نفت *استقلال خوزستان - پیکان *صبای قم - فولاد *پدیده - ذوب‌آهن *پرسپولیس - استقلال *سپاهان - سایپا.