اگر محتوای مذاکرات عزتمندانه است چه باک از انتشار جزئیات آن دارید؟!(اخبار دانشگاه)
پس از گذشت 24 روز از درخواست رهبر انقلاب برای در جریان گذاشتن مردم از جزئیات مذاکرات، جمعی از دانشجویان و نخبگان دانشگاه شریف در نامهای از رئیس جمهور خواستند تا هر چه زودتر فکتشیت ایرانی را منتشر کنند.
در بندهایی از این نامه خطاب به رئیس جمهور آمده است: رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان تأکید کردند که جزئیات مذاکرات باید در اختیار مردم قرار بگیرد. جناب آقای دکتر صالحی نیز مطرح کردند که رهبر انقلاب مطالبه انتشار فکتشیت ایرانی را داشتهاند. همچنین کشورهای دشمن ما در مذاکرات نیز فکتشیت خود را منتشر کردند. بنابراین مطالبه دانشجویان در این زمینه برای انتشار جزئیات کاملاً به حق است. اگر چه عدهای آنچنان که خود میگویند انتشار فکتشیت را به صلاح ندانند اما دانشجویان تا تحقق این خواسته محکم ایستادهاند. اگر محتوای مذاکرات آنچنان که دولت میگوید عزتمندانه است چه باکی از انتشار جزئیات وجود دارد؟ آیا غیر از این به ذهن متبادر میشود که ممکن است برخی از موارد در ادامه راه به عنوان مبنای مورد نظر تحت فشار دشمن تغییر یابد؟ دانشجو باید بداند که جزئیات مذاکرات صرفاً در حیطه مسائل هستهای است و در هیچ موضوع دیگری وارد نشده است چرا که با سخنانی نظیر «رفع کدورت در همه زمینهها» به جد دل دانشجویان دلسوز نظام به لرزه در میآید و خود را در مقابل سیل نگرانیها مییابند. حرکت دانشجویان شیرازی نیز بر همین اصول استوار بوده است که متأسفانه با سیل بیمهریها مواجه شده است و اقدامات نابجایی نسبت به آنان که هدفی جز دلسوزی و انجام مطالبه خود از ریاست محترم جمهور نداشتهاند، صورت گرفته است. دولت محترم باید در پی پاسداشت جایگاه خود و تأیید اصول، به وضوح دستگیری جوانان شیرازی را محکوم و خاطیان را مورد پیگرد قرار دهد، چنانکه اتفاقات مشابه در شیراز با محکومیت مسئولین همراه شده است.