خودداری وزارت ارشاد از نمایش فیلمهای هنجارشکن(اخبار ادبی و هنری)
وزارت ارشاد از نمایش فیلمهای هنجارشکن خودداری کرد.
پس از هشدارهای رسانههای متعهد و روزنامه کیهان درباره فیلمهای هنجارشکنی چون «نهنگ عنبر» سامان مقدم و «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاهحسینی و آغاز جریان رسانهای علیه نمایش این دو فیلم، وزارت ارشاد مجبور شد که اکران عمومی این دو فیلم را به تعویق بیاندازد. کیهان پیش از این پیشبینی کرده بود که نمایش این دو فیلم به خاطر عبور از خط قرمزهای عرفی و اخلاقی جامعه، بحران تازهای را در سینمای ایران ایجاد خواهد کرد. همین هشدارها بود که وزارت ارشاد را مجاب کرد، به رغم صدور مجوز برای این فیلمها از نمایش آنها در زمان کنونی خودداری کند. به طوری که سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری هفتگی خود، روز سهشنبه رسما اعلام کرد که وزارت ارشاد برنامهای برای اکران دو فیلم مذکور ندارد.
به طور مثال؛ کیهان 29 فروردین و ششم اردیبهشت به ترتیب به موضوع فیلمهای «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» پرداخته بود.
رسولی، هنرمند نقاش: