مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان:
ورود پساب فاضلاب بندرعباس به دریا خطری برای حیات آبزیان است
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: روزانه یک هزار و 266 تن پسماند عادی در استان تولید میشود.
بندرعباس- خبرنگار کیهان:
مجید وفادار با بیان اینکه از این میزان 320 تن مربوط به شهر بندرعباس، 426 تن سایر شهرها و 520 تن در روستاها تولید میشود افزود: 80 درصد این زبالهها قابل بازیافت است اما تنها 20 درصد آن بازیافت میشود و مابقی فقط تفکیک میشود.
وی میزان زبالههای عفونی را 2/4 تن اعلام کرد و ادامه داد: از 21 بیمارستان استان 11 بیمارستان مجهز به هیدروکلاو است.
وفادار از اجرای طرح جامع مدرن پسماند صنایع در استان خبر داد و گفت: روزانه یک هزار و 753 تن زباله صنعتی در استان تولید میشود که در 6 نقطه جزیره لاوان، قشم، جاسک، حاجیآباد غرب بندرعباس و بندرلنگه دفن میشوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میزان آب مصرفی شهر بندرعباس 31 میلیون مترمکعب در سال است ابراز داشت: 80 تا 90 درصد این آب مصرفی تبدیل به پساب میشود که 25/5 میلیون متر مکعب آن فاضلاب است و تنها 19 میلیون متر مکعب این فاضلاب تصفیه شده و وارد دریا میشود.
وی مهمترین مشکل فاضلاب تصفیه شده شهر بندرعباس را آلودگی میکروبی عنوان کرد و گفت: ورود این پساب با این آلودگی به دریا میتواند منشأ آلودگی برای آبزیان و به تبع آن شهروندان باشد.
مجید وفادار با بیان اینکه از این میزان 320 تن مربوط به شهر بندرعباس، 426 تن سایر شهرها و 520 تن در روستاها تولید میشود افزود: 80 درصد این زبالهها قابل بازیافت است اما تنها 20 درصد آن بازیافت میشود و مابقی فقط تفکیک میشود.
وی میزان زبالههای عفونی را 2/4 تن اعلام کرد و ادامه داد: از 21 بیمارستان استان 11 بیمارستان مجهز به هیدروکلاو است.
وفادار از اجرای طرح جامع مدرن پسماند صنایع در استان خبر داد و گفت: روزانه یک هزار و 753 تن زباله صنعتی در استان تولید میشود که در 6 نقطه جزیره لاوان، قشم، جاسک، حاجیآباد غرب بندرعباس و بندرلنگه دفن میشوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میزان آب مصرفی شهر بندرعباس 31 میلیون مترمکعب در سال است ابراز داشت: 80 تا 90 درصد این آب مصرفی تبدیل به پساب میشود که 25/5 میلیون متر مکعب آن فاضلاب است و تنها 19 میلیون متر مکعب این فاضلاب تصفیه شده و وارد دریا میشود.
وی مهمترین مشکل فاضلاب تصفیه شده شهر بندرعباس را آلودگی میکروبی عنوان کرد و گفت: ورود این پساب با این آلودگی به دریا میتواند منشأ آلودگی برای آبزیان و به تبع آن شهروندان باشد.