kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
نوبخت:

دولت مصمم به بازنگری حقوق و دستمزد کارمندان است

معاون رئیس جمهور از اجرایی شدن نظام حقوق و دستمزد از مهر امسال خبر داد.

محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه یکی از عواملی که در بهره‌وری نیروی کار موثر است حقوق و دستمزد است گفت: دولت مصمم است به بازنگری حقوق و دستمزد بپردازد تا نابرابری‌ها و تفاوت دریافتی‌های کارکنان که موجب کاهش ایجاد انگیزه بین کارکنان می‌شود به طور کامل رفع شود.
وی از سرمایه‌گذاری بیش از 159 هزار میلیارد تومانی در امور زیربنایی در بودجه سال 94 خبر داد و افزود: 50 هزار میلیارد تومان از این میزان از محل 220 هزار میلیارد تومان منابع درآمدی و سرمایه‌ای در بودجه سال 94 خواهد بود.
وی منابع درآمدی در بودجه امسال را شامل واگذاری و دارایی‌های سرمایه‌ای، فروش اوراق مشارکت و اسناد خزانه‌ای اعلام کرد.
نوبخت اظهار کرد: شش هزار میلیارد تومان از این میزان نیز از محل حدود دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی با تایید رهبر معظم انقلاب برای مهار آبهای مرزی کشور تخصیص خواهد یافت.
نوبخت یادآور شد: 103 هزار میلیارد تومان از این میزان نیز قرار است که مستقیم از سوی شرکت‌های دولتی در امور زیربنایی کشور هزینه و سرمایه‌گذاری شود. وی از تزریق پنج میلیارد دلار ورودی صندوق توسعه ملی در سال 94 خبر داد و گفت: صندوق موظف است که 20 درصد این میزان معادل یک میلیارد دلار آن را در قالب تسهیلات به دو بخش صنعت و کشاورزی تخصیص دهد. نوبخت 20 درصد پنج میلیارد دلار را رقمی معادل دو هزار و 850 میلیارد تومان سرمایه ریالی دانست و افزود: 10 درصد این میزان سهم صنعت و معدن و 10 درصد نیز در بخش کشاورزی است. رئيس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی که در سال گذشته با حدود 21 درصد در بخش صنعت به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این بخش اعطا می‌شد امسال با نرخ 12 درصد برای 10 استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد و 16 درصد نیز برای سایر استان‌ها خواهد بود. نوبخت یادآور شد: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز در بخش کشاورزی در سال 94 برای 10 استان کشور نیز 10 درصد و سایر استان‌ها نیز تا 14 درصد خواهد بود. وی همچنین از تخصیص 35 میلیارد دلار در بودجه امسال از محل منابع ارزی کشور در پروژه‌های مختلف عمرانی کشور خبر داد و افزود: هر استانی باید بتواند با ارايه برنامه‌های عملیاتی و اقتصادی سهم خود از این اعتبارات ریالی و ارزی در بودجه را دریافت کند.
نوبخت از تخصیص 300 هزار میلیارد تومان منابع بانکی به طرح‌های تولیدی کشور خبر داد و گفت: 65 درصد از این میزان معادل 200 هزار میلیارد تومان آن تنها در بخش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خواهد بود.