kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
امام جمعه قم:

مجلس خبرگان ذخیره معنوی انقلاب اسلامی در همه دوران است

امام جمعه قم مجلس خبرگان رهبری را ذخیره معنوی انقلاب اسلامی در همه دوران دانست و تاکید کرد: مجلس خبرگان در طول حیات خویش و در روزهای سرنوشت‌ساز و حساس نقش تعیین کننده‌ای در تحکیم نهضت اسلامی داشته است.

قم - خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه، نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعنوان رهبر انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی (ره) افزود: هر چه زمان می‌گذرد ارزش و دقیق بودن این انتخاب روشن و روشن‌تر می‌شود.
وی انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری در نشست اخیر بدون تاثیر پذیری از فضا‌سازی‌ها و فشارهای بیرونی را یک الگو برای تمام دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز از این روند تقدیر به عمل آوردند و خواستار توجه دستگاه‌های دیگر به این موضوع شدند.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب را دستاورد مهم دیگر نشست اخیر خبرگان دانست و گفت: سخنان رهبری در واقع تکمله‌ای بر ادامه نامه‌ ایشان به جوانان غرب و اروپا بود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این سخنان بر اسلام حداکثری تاکید کردند و فرمودند اسلام از ما پیاده شدن تمام احکام دین در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را مطالبه کرده است.
آیت‌الله بوشهری با اشاره به بخش های دیگر فرمایشات رهبر معظم در این دیدار گفت: اسلام هراسی وجه دیگری هم دارد و آن هم این است که جوانان غیرمسلمان می‌پرسند که این اسلام چیست که ما را از آن می‌ترسانند و تحقیق خواهند کرد و با این تحقیق به اسلام گرایش پیدا خواهند کرد، چون دین کامل منطبق برفطرت انسانها است.
وی اسلام هراسی را واکنش سران غرب در مقابل اسلام ظلم ستیز و اسلام مدافع مظلوم و اسلام رحمانی عنوان کرد و گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، این اسلام با ویژگی‌های مذکور منافع مستکبران را به خطر انداخته است.
خطیب نماز جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت جانگداز یادگار امام (ره) حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد خمینی به دو توصیه بسیار مهم ایشان به مردم و فرزندان خود گفت: اگر می‌بینید امروز توجه دنیا معطوف به کشور ماست به این دلیل است که پس از رحلت امام (ره) پرچم مبارزه با استکبار توسط خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب همچنان در اهتزاز است.
وی تاکید کرد: حاج سید احمد آقا حتی به فرزندان خود نیز مرقوم کرده‌اند که همیشه در خط رهبری باشید و از آن جدا نشوید، زیرا  خیر دنیا و آخرت در آن است.
آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین با انتقاد از برخی اختلاس‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد به اهمیت مسئولیت پذیری و جملات شیوایی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: مردم وقتی کلام، حساسیت‌ها و ظرفیت‌های حضرت علی را نسبت به بیت‌المال می‌بینند، طبیعی است که از خبرهای اختلاس و تعرض به بیت‌المال نگران می‌شوند.
وی افزود: مردم سختی‌ها، فشارها وتحریم‌ها‌ را تحمل می‌کنند ولی وقتی می‌بینند در گوشه‌ای عده‌ای بدون توجه به بیت‌المال، تاخت و تاز می‌کنند، بطور قطعی نگران می‌شوند و همه ما باید مراقب باشیم.