kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹

اخبار کوتاه از فوتبال


کفاشیان:آرزو دارم سال 94 با وزیر ورزش آشتی کنم!
رئیس فدراسیون فوتبال پس از کلی گله و شکایت از وزارت ورزش و شخص وزیر در نهایت می‌گوید آرزو دارد در سال 94 با وزیر ورزش آشتی کند.علی کفاشیان درباره رابطه‌اش با وزیر ورزش گفت: چندبار درخواست ملاقات دادم، اما به من وقت ندادند و ما تمام مکاتباتمان را از طریق معاونین ایشان به اطلاع می‌رسانیم. البته وزارت ورزش هم از طریق ارتباط با اعضای هیئت رئیسه لابی می‌کنند و با فدراسیون رابطه دارند. فدراسیون فوتبال متعلق به مردم است و مالکیت آن برای رئیس فدراسیون و وزیر ورزش نیست. زمانی که دبیر کمیته ملی المپیک بودم می‌دیدم که به فدراسیون‌های مختلف بودجه می‌دهند. مهم نیست رئیس فدراسیون چه رابطه‌ای با مسئول بالا دستی خود دارد، بلکه مهم این است که بودجه به فدراسیون‌ها پرداخت شود.وی ادامه داد: وقتی مرا به جلسات روسای فدراسیون‌ها دعوت نمی‌کنند، می‌گویند شما از وزارت ورزش تمکین نمی‌کنید! در حالی که فدراسیون فوتبال مجمعی دارد که 75 عضو دارد و برای آن تصمیم می‌گیرد. فوتبال برای مردم است و دولت باید برای آن بودجه بدهد تا ما با صرف این بودجه برای فوتبال باعث خوشحالی مردم بشویم.او در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دلیل مخالفت اصلی وزیر ورزش با فدراسیون به خاطر تمدید قرارداد کی‌روش است؟ گفت: به نظرات وزیر احترام می‌گذارم اما انتخاب مربی در حوزه اختیارات فدراسیون است و من هم نظر کارشناسان و هیئت رئیسه را در این حوزه جویا شدم، البته نظرات وزیر هم کارشناسی بود، اما مردم کی‌روش را می‌خواستند.او اضافه کرد: کی‌روش از شرایط ناراضی است و می‌گوید می‌خواهد برود اما ما میخواهیم او بماند و کار کند.او در پایان در پاسخ به این سوال که آرزویش برای سال 94 چیست خاطرنشان کرد: آرزوی من این است که تیم امیدمان به المپیک صعود کند.تیم ساحلی هم اول یا دوم جهان شود.البته یکی دیگر از آرزوهایم هم این است که با وزیر آشتی کنم.
انتقاد درخشان از جو ورزشگاه مسجدسلیمان
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باید گلایه کنم که جو خوبی برای ما به وجود نیاوردند و پرتاب سنگ و فشار روی بازیکن ما خوب نبود. حمید درخشان پس از تساوی 2 بر 2 مقابل نفت مسجدسلیمان گفت: بازی خیلی خوبی تیم ما انجام داد با توجه به اینکه راه زیادی آمده بودیم و فرصت ریکاوری هم بعد از بازی قبلی نداشتیم و بازیکنان ما در این جو سنگین و فشار تماشاگران خیلی خوب بازی کردند و باید از آنها تشکر کنم که با این شرایط در اینجا بازی کردند اما باید گلایه کنم که جو خوبی برای ما به وجود نیاوردند و پرتاب سنگ و فشار روی بازیکن ما خوب نبود و پیروزی با این روش خوب نیست به چه روشی باید برنده شد؟ الفاظ بدی را شنیدیم در ورزشگاه و امیدوارم که چنین چیزهایی را دیگر نشنویم. مسجدسلیمان شهر فوتبال‌خیز است و نباید اینگونه باشد. چنین جو نا آرامی را به‌ وجود آوردند که خوب نبود.
قلعه‌نویی پیشنهاد سرمربیگری استقلال را به منصوریان داد
علیرضا منصوریان  درباره صحبت‌های چند وقت اخیر که مربوط به او و امیر قلعه‌نویی می‌شود گفت: برخی‌ها از من درباره نیمکت استقلال و تمایل به سرمربیگری در این تیم می‌پرسند. باید بگویم که برخی به دنبال این هستند تا بین من و امیر قلعه‌نویی زاویه ایجاد کنند و از این شکاف ایجاد شده استفاده کنند .وی ادامه داد: قلعه‌نویی رکورد بسیار خوبی در لیگ برتر ایران دارد. شاید من هیچ وقت شانسی نداشته باشم تا سرمربی استقلال شوم اما رسیدن به رکورد این مرد رویایی است و افتخار می‌کنم که روزی بتوانم به آن دست یابم. منصوریان با بیان اینکه بین او و امیر قلعه‌نویی هیچ اختلافی نیست، اظهار کرد: ما دوست هستیم و هیچ اختلافی بین ما نیست. طی فصول مختلف با امیر قلعه‌نویی ارتباط داشتم و خود او نیز پیشنهاد سرمربیگری استقلال را به من داده است. حتما لازم نیست زمانی که یک مربی می‌خواهد جایگزین مربی دیگری شود با او حریف و در نقطه مقابل او قرار بگیرد.
برتری امیدهای ایران مقابل کویت
تیم فوتبال امید ایران که در اردوی آمادگی پیش از رقابت‌های مقدماتی المپیک ریو در کشور کویت به سر می‌برد در دیداری دوستانه به مصاف تیم امید فوتبال این کشور رفت و موفق شد با تک گل بهنام برزای که در دقیقه38 از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید به پیروزی برسد.
 قهرمانی تاسیسات دریایی با گل شمسایی
تیم فوتسال تاسیسات دریایی با کسب تساوی مقابل شهید منصوری در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال، با 51 امتیاز به عنوان قهرمانی این رقابتها دست یافت. وحید شمسایی بازیکن - مربی تاسیسات تک گل قهرمانی تیمش را به ثمر رساند. در دیگر بازی مهم این هفته، تیم رده دومی گیتی‌پسند در اصفهان با نتیجه 8 بر 4 از سد فردوسی مشهد عبور کرد و با یک امتیاز کمتر نسبت به تاسیسات دریایی، به عنوان نایب قهرمانی این رقابتها دست یافت. تیم‌های شهرداری ساوه و پایاسازه هم به ترتیب مقابل شرکت حفاری و فرش آرا تن به شکست دادند تا با قرار گرفتن در رتبه‌های سیزدهم و چهاردهم، به رقابتهای دسته اول سقوط کنند.