kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
وزیر ارتباطات:

باید برای ورود به بازارهای جهانی برندسازی کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر برندسازی و تشکیل شرکت‌های هلدینگ در زمینه‌های مختلف برای ورود به بازارهای بین‌المللی تأکید کرد.


به گزارش فارس، محمود واعظی دیروز در جلسه اتاق بازرگانی تبریز افزود: تجارت باید براساس اصول علمی و ابزارهای نوین صورت گیرد و بایست برای کالاهای ایرانی بازار خارجی در منطقه و جهان پیدا کنیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انواع حمایت‌های وزارت ارتباطات از تجار و نمایشگاه‌های آنها در خارج از کشور افزود: هر چند ما از برپایی نمایشگاه‌ها و صادرات کالاهای صادرکنندگان حمایت می‌کنیم ولی بهتر است صادر کنندگان بزرگ و عمده با تشکیل یک صندوق از صادرکنندگان کوچک و نوپا حمایت کنند. وی با بیان اینکه باید وارد اقتصاد بین‌المللی شویم و برای این مهم نحوه حضور و نوع کالاهای قابل ارائه نقش مهمی دارند ادامه داد: از دیگر راهکارهای ورود به اقتصاد بین‌المللی برندسازی و تشکیل شرکت‌های هلدینگ  در زمینه‌های مختلف است. وزیر ارتباطات با بیان برخی برنامه‌های وزارت ارتباطات در زمینه تجاری و اقتصادی گفت: تبدیل شدن تبریز به هاب‌پستی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و شرکت پست است. وی افزود: با راه‌اندازی «هاب پستی» در این استان از این پس مرسولات پستی خارجی منطقه شمال غرب کشور به جای ارسال به تهران برای توزیع، به اداره پست تبریز ارسال و به صورت منطقه‌ای توزیع می‌شود. وزیر ارتباطات در جریان سفر به تبریز از سه شهر مراغه، بناب و عجب‌شیر بازدید و در جلسه شورای اداری این شهرها شرکت کرد. محمود واعظی در مراغه از تلاش این وزارتخانه مبنی بر افزایش ۷۰ درصدی پوشش اینترنت نسل سوم در کشور خبر داد و گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و گسترش این فناوری حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است. وی در عجیب‌شیر هم از اتصال ۴۵ درصد روستاهای کشور به شبکه اینترنت در سال آینده خبر داد و تأکید کرد: در سال جاری ۱۴ روستای عجب‌شیر به اینترنت پرسرعت وصل شده است. وی در بناب هم در جریان افتتاح ساختمان جدید اداره پست بناب گفت: سال آینده ۴۰ شهرستان کشور تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار می‌گیرند.