مصوبه عجیب شورا در هفته آخر سال
جابجایی 4 میلیارد تومان از حساب سمنها برای جبران کسری بودجه شورا!
شورای شهر تهران روز گذشته با تصویب طرحی دو فوریتی، به انتقال 4 میلیارد تومان از اعتبارات خاص سمنها برای جبران کسری بودجه شورا رای داد.
سرویس اجتماعی -
به گزارش خبرنگار کیهان، موضوع برداشت این مبلغ از چند هفته پیش مطرح بود و سرانجام با تصویب طرح دو فوریتی که معمولا برای مسائل مهم و حیاتی کاربرد دارد، پایان یافت. هر چند به اعتقاد کارشناسان مالی و حقوقی، این مصوبه هم نمیتواند از بار خلاف قانون بودن اقدام شورا بکاهد اما اخبار رسیده به کیهان از تلاش برخی اعضا برای انتقال این مبلغ، بدون مصوب شدن حکایت دارد که البته با به نتیجه نرسیدن آن تلاشها نهایتا طرح دو فوریتی مطرح و تصویب شد.
الهه راستگو عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در توضیح دو فوریت تخصیص 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات بودجه ستاد توانافزایی و حمایت از سازمانهای مردمنهاد شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری با توجه به کسری صورت پذیرفته، به عضویت بسیاری از اعضای شورای شهر در سازمانهای مردمنهاد و آگاهی آنها از نیاز سمنها به اعتبار و بودجه کافی اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد سمنهای شهر تهران جهت رفع نیازهای سازمانهای مردمنهاد نیازمند اعتباری بیشتر است.
وی افزود: باید مشخص شود به چه علت شورا با کسری بودجه مواجه شده است چراکه علیرغم ارائه گزارش مالی ستاد توانافزایی و حمایت از فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد و شورایاریها، هنوز هیچ گونه گزارش عملکرد مالی از سایر حوزهها به خصوص گزارش عملکرد مالی شش ماهه شورا در صحن شورا ارائه نشده است.
گفتنی است دو فوریت تخصیص 4 میلیارد تومان از اعتبارات ستاد سمنهای شورای شهر با اصلاح تبصره 9 به 16 و نیز سال 93 به سالهای 88 تا 92 به تصویب اکثریت اعضای شورا رسید.
جالب توجه است که پیش از این دنیامالی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به طرح مسجدجامعی، رئیس سابق شورای شهر اعلام کرده بود علت کمبود بودجه فعلی بدهیهای ناشی از تهرانگردیهای مسجد جامعی است!
این در حالی است که پیش از این مسجدجامعی در پاسخ به انتقادات صورت گرفته گفته بود: شهرداری و شورا هیچ هزینهای بابت تهرانگردیها پرداخت نمیکنند و هزینه گردش های دستهجمعی در روز جمعه توسط اهالی محل و بازاریان تأمین میشود.
علی رغم اظهارنظر احمد دنیا مالی، هنوز مشخص نیست در آستانه برگزاری انتخابات شورایاری تهران کدام فوریت و ضرورت در هفته آخر سال 93 موجب شده است اعضای شورای شهر رای به برداشت غیرقانونی مبلغ سنگین 4 میلیارد تومانی از حساب سمنها بدهند.