kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) بین‌المللی شد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) به دنبال استقبال کشورهای مختلف، از سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.


سید اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دهمین جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) سال آینده در سطح بین‌المللی به میزبانی مازندران برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به روند رو به افزایش ارسال نامه به دبیرخانه این جشنواره در هر دولت، مجموع آثار ارسالی برای ۹ دوره جشنواره امام رضا(ع) را بیش از ۳۳۶ هزار فقره اعلام کرد.
احمدی هدف از برگزاری جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و فرصتی برای عرض ارادت مشتاقان و عاشقان اهل بیت(ع) دانست و گفت: این رویداد علاوه بر برخورداری از حمایت مراجع تقلید و علما، از مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی و دولت نیز برخوردار است.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) بویژه امام رضا(ع) گفت: گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده‌تر این آثار از دیگر اهداف جشنواره است و در راستای ترویج معنویت در جامعه، توانسته تأثیرات بسزایی را از خود بر جای بگذارد.
فاصله ۱۰ روزه میان تولد حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) در تقویم جمهوری اسلامی دهه کرامت نام دارد و جشنواره‌های رضوی نیز در این فاصله برگزار می‌شود.