حمایت یک مقام دولتی از عوارض 50 هزار تومانی اتوبان قم - گرمسار
علیرغم اعتراض رانندگان به عوارض سنگین اتوبانها، یکی از مقامات دولت تدبیر و امید با حمایت از عوارض 50 هزار تومانی اتوبان قم -گرمسار خطاب به معترضین گفت: اگر گران است از اتوبان استفاده نکنند.
مدیرکل نظارت و بهرهبرداری آزاد راهها در واکنش به اعتراض رانندگان به نرخ عوارض 50 هزار تومانی اتوبان قم - گرمسار اعلام کرد: این آزادراه توسط بخش خصوصی احداث شده و تعیین عوارض کمتر از این مبلغ به زیان بخش خصوصی است.
محمد امین نصرالهی در گفتوگو با میزان، با بیان این که بخش خصوصی در روند احداث آزاد راه به دنبال بازگشت سود است ادامه داد: در صورتی که میزان عوارض کمتر از 50 هزار تومان تعیین شود سرمایهگذاران بخش خصوصی به دلیل زیان ده بودن احداث آزاد راهها دیگر در ساخت آزاد راهها سرمایهگذاری و مشارکت نخواهند کرد.
وی در ادامه طول آزاد راههای کشور را 3 هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 1700 کیلومتر از این آزادراهها در اختیار بخش خصوصی است. مدیرکل نظارت و بهرهبرداری آزادراهها، با اشاره به این که تردد کامیونهایی که از این مسیر استفاده میکنند کم است اضافه کرد، در صورتی که عوارض پرداختی بالا باشد کامیونها و سواریها میتوانند مسیر جاده قدیم قم به تهران را به جای استفاده از این اتوبان ترجیح دهند، اگر گران است از اتوبان استفاده نکنند.
گفتنی است، طبق گفته مسئولان برای آزادراه 152 کیلومتری قم به گرمسار، پیشبینی شده بود، عوارض این آزادراه به ازای هر کیلومتر بین 25 تا 30 تومان یعنی کل مسیر 4 هزار و 500 تومان تعیین شود.
فاز نخست آزادراه قم - گرمسار به طول 152 کیلومتر از سه استان قم، تهران، سمنان عبور میکند که موجب کاهش 85 کیلومتری این مسیر شده است و دارای 6 خط در قالب سه خط رفت و سه خط برگشت است.