مدیر کل حمل و نقل و پایانههای استان تهران:
درج ساعت و مکان نماز در بلیت اتوبوس الزامی شد
مدیر کل حمل و نقل و پایانههای استان تهران گفت: الزام کردهایم زمان و مکان فریضه نماز و صرف غذا روی بلیت اتوبوسهای بین شهری درج شود.
به گزارش فارس، حمیدرضا شهرکی ثانوی دیروز در نشست خبری آمادهسازی ناوگان مسافری عمومی برای ایام نوروز اظهار داشت: از 25 اسفند ماه 92 تا 15 فروردین 93 جابهجایی یک میلیون و 450 هزار مسافر از استان تهران با ناوگان عمومی ثبت شده است و پیشبینی میشود امسال به دلیل افزایش تعطیلات نوروزی، میزان جابهجاییها از مبدا استان تهران تا 10 درصد رشد داشته باشد.
وی درباره آمار پیشفروش نوروزی بلیت اتوبوس در روز یکشنبه توضیح داد: از طریق دو www.payeneh.ir و www.irmosafer.com در روز اول فروش 6075 بلیت برای 4395 صندلی در تهران به فروش رفت ضمن آنکه هر شرکت اتوبوسرانی یک سایت مستقل خود را دارد.
شهرکی درباره تفکیک سهمیههای فروش حضوری و اینترنتی توضیح داد: هیچ محدودیتی برای فروش اینترنتی وجود ندارد و حتی قادر هستیم صد درصد سهمیه را در فروش اینترنتی ارائه دهیم.
وی با اشاره به نظارت بر سطح خدمات شرکتهای مسافری در ایام نوروز بیان کرد: این نظارتها قبل از سفر، حین سفر و بعد از سفر انجام میشود.
مدیر کل حمل و نقل و پایانههای استان تهران گفت: نظارتهای قبل از سفر شامل تهیه بلیت، سکوی سوار شدن، محل توقف ناوگان، تعیین زمان فریضه نماز و از این قبیل است.
شهرکی ثانوی تاکید کرد: همچنین ابلاغ کردهایم که شرکتهای مسافری نرخهای مصوب مسیرها را به صورت کاملا نمایان درج کنند همچنین نرخها با ابعاد بزرگ در بنری با ابعاد 80 مترمربع در پایانهها نصب خواهد شد تا امکان رویت کامل برای مسافر باشد.
وی با بیان اینکه 100 درصد گشتهای نظارتی فعال شده است، اظهار داشت: این نظارتها شامل نظارت بر عملکرد مدیران فنی، عملکرد امداد خودروها، اعتبار کارت هوشمند راننده، تجهیز ناوگان به تجهیزات ایمنی و از این قبیل است. همچنین در قالب تیم مشترک با پلیس راه، سازمان میراث فرهنگی، ستاد اقامه نماز و شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی از مجتمعهای خدماتی- رفاهی قبل از سفر بازدید میشود.
مدیر کل حمل و نقل و پایانههای استان تهران با بیان اینکه از 25 اسفند ماه تیمهای نظارتی جدید استقرار مییابند، اظهار داشت: طی هماهنگی مقرر شده است در عوارضی آزادراه تهران- قم تعداد لاینهای پرداخت غیرنقدی عوارض به 4 لاین افزایش یابد تا سرعت عبور پشت عوارضیها بیشتر شود. شهرکی ثانوی تاکید کرد: همچنین برنامهریزی کردهایم که روی بلیتها ساعت و مکان انجام فریضه نماز و صرف غذا درج شود و شرکتهای تعاونی در اینباره همکاری کردهاند.
درباره نظرسنجی از مسافران اظهار داشت: فرمهای «پست جواب قبول» بین مسافران توزیع میشود ضمن آنکه در قالب همکاری بخش خصوصی آمار کیفیت خدمات شرکتهای تعاونی بررسی میشود و آنها تا 25 روز پس از اتمام طرح نوروزی این آمار را به ما ارائه میدهند.
وی بیان کرد: مسافران میتوانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه پیامکی 3000143، سامانه 141 و شماره تلفن 02188907003 درمیان بگذارند.
مدیر کل حمل و نقل و پایانههای استان تهران اظهار داشت: تمام مسافران اتوبوس تحت پوشش بیمه دیه کامل هستند و در صورت بروز هرگونه اتفاق هرکس در اتوبوس باشد حتی اگر بلیت هم نداشته باشد مشمول دیه کامل است، زیرا ممکن است مسافری بین راه سوار شود بنابراین برای وی بلیت دستی صادر شده و نام مسافر به صورت دستی در صورت وضعیت درج میشود.