kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
سازمان راهداری خبر داد

آماده‌سازی بیش از 97 هزار دستگاه خودروی عمومی برای سفرهای نوروزی

معاون دفتر حمل مسافر سازمان راهداری از آماده‌سازی 97 هزار و 300 دستگاه خودروی عمومی برای جابه‌جایی مسافران در ایام نوروز خبر داد.

نیما شهرزاد  درباره آماده‌سازی ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر جاده‌ای برای ایام نوروز اظهار داشت: در نوروز امسال 20 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 38 هزار و 800 دستگاه مینی‌بوس و 38هزار دستگاه سواری کرایه مسافران نوروزی را جابه‌جا می‌کند.
وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد ناوگان به صورت کامل وجود خواهد داشت، گفت: در طول ایام سال نیز نظارت‌ها وجود دارد اما در ایام نوروز با توجه به پیک سفر و تقاضای بالای مسافر در کنار افزایش حجم ناوگان نظارت‌ها مضاعف می‌شود.
معاون دفتر حمل مسافر سازمان راهداری تاکید کرد: همچنین به مدیران فنی شرکت‌ها تاکید شده که در این ایام به صورت کامل بر عملکرد ناوگان خود نظارت کنند ضمن آنکه نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در پایانه‌ها مستقر هستند و بر عملکرد ناوگان نظارت دارند.
شهرزاد با تاکید بر اینکه نظارت‌ها به صورت محسوس و نامحسوس خواهد بود، گفت: تلاش می‌کنیم نوروز امسال مسافران نوروزی مانند سال‌های گذشته سفر ایمنی را تجربه کنند.
وی اظهار داشت: طرح نوروزی امسال نیز از 25 اسفند ماه آغاز خواهد شد و تا 15 فروردین 94 ادامه می‌یابد.
معاون دفتر حمل مسافر سازمان راهداری اظهار داشت: مسافران در صورت بروز مشکل می‌توانند به دفاتر نمایندگی سازمان راهداری در پایانه‌ها مراجعه کنند و مطمئن باشند که مشکل آنها حل خواهد شد.
شهرزاد اظهار کرد: مسافران درباره مواردی نظیر نرخ بلیت، مشکلات قبل از سفر، حین سفر و بعد از سفر و نحوه برخورد رانندگان و از این قبیل می‌توانند به دفاتر نمایندگی سازمان راهداری در پایانه‌ها مراجعه کنند.
وی درباره نظارت بر نحوه عرضه و تناسب تقاضا و عرضه در این باره توضیح داد: قطعا در ایام نوروز پیک سفر تقاضا بالاست و درباره ناوگان هم محدودیت‌هایی است اما با همکاری شرکت‌های تعاونی در مسیرهای پرتردد ناوگان اضافه اختصاص می‌یابد.
معاون دفتر حمل مسافر سازمان راهداری بیان کرد: نوروز امسال حدود 20 میلیون مسافر توسط انواع ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه جابه‌جا شود.
 وی اظهار داشت: همچنین در راستای بررسی عملکرد شرکت‌ها و پیگیری میزان رضایت مسافران از خدمات شرکت‌های تعاونی و نحوه برخورد رانندگان تلاش کردیم موضوع نظرسنجی را به بخش خصوصی واگذار کنیم بدین ترتیب که با همکاری یکی از شرکت‌های آماری فرم‌های نظرسنجی بین مسافران توزیع می‌شود و شرکت مزبور آمار و اطلاعات و نظریات مردم را به صورت دقیق به ما اعلام می‌کند.