درسهای بصیرتآفرین از خط امام و رهبری- قسمت پنجم»
«خداوند همه را بیدار کند»
ابراهیم حاجی محمدزاده
«جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست جنگ ما جنگ فقر و غنا بود. جنگ ما ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد...»(1) از قبل از 15 خرداد و طلیعه انقلاب اسلامی تاکنون افراد و گروهها دل در گرو اسلام آمریکایی، در مقابل تعهد انبیایی خط امام خمینی(ره) به انحاء گوناگون مُبلّغ (اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بیدرد و در یک کلمه اسلام آمریکایی)(2) بودهاند و رحمت اسلامی را در سازش با شیطان بزرگ و مزدوران آنها را تبلیغ مینمودهاند. امام خمینی(ره) تا آخرین روزهای حیات خویش با تکیه بر عبرت و بصیرت مردم از اسلام ناب میفرمودند:
«... مردم هم اسلام را به ذات میخواهند، مسلمانند. شما اسلام را به مردم بگویید احکام اسلام را نروید به سراغ احکام نماز و روزه، آنها را هم باید بگویید، اما احکام اسلام که منحصر در این نیست، شما سوره برائت را برای مردم چرا نمیخوانید؟ شما چرا آیات قتال را چرا نمیخوانید هی آیات رحمت را میخوانید! آن قتال هم رحمت است، برای اینکه میخواهد آدم درست کند، آدم گاهی درست نمیشود، مرض گاهی صحیح نمیشود الا بالکی(3) باید ببرند تا درست بشود جامعه باید آنهایی که فاسد هستند، از آن بیرون ریخته بشوند، جنبه رحمت است همهاش. منتها آقایان، بعضیها خیال میکنند که همان رحمت اینست که به آن مهلت بدهند تا بکشند آدمها را، این رحمت است؟ از حبسها بیرونشان کنید تا بریزند مردم را بکشند آدمها را، این رحمت است؟ شما روی قرآن عمل کنید. قرآن با اشخاصی که مسلمند و معتقدند و ایمان به خدا دارند به برادری رفتار میکند. با اشخاصی که برخلاف این هستند آنها را میگوید بکشید، بزنید، حبس کنید «اشداء علیالکفار» شما همان طرفش را گرفتید، زمین هم میخورید....، من همه جنبههایش را رحمت میدانم...»(4)
ایشان با الگو قرار دادن زندگی سراسر مبارزه پیامبر رحمت و مولای متقیان میفرمایند «... من امیدوارم که خداوند رحمت کند و ما را بیدار کند ما را بر احکام اسلام با همه جوامعش به همه اطرافش بیدار کند و متوجه کند، خیال نکنید که اسلام نماز و روزه است فقط، اگر اینطور بود پیغمبر هم مینشست توی مسجدش و نماز میخواند، چرا از اول عمرش تا آخر زحمت کشید، جنگ کرد، زد و خورد کرد، شکست خورد، شکست داد تا مسائل را آن قدری که میتوانست عمل کرد.
امیرالمؤمنین هم همین طور، دیگران هم همین طور، صلحا هم همین طورند، اشخاص بیدار این طورند، این نیست که بنشینند توی مسجد و کار به این کارها نداشته باشند بنشینند توی خانههایشان و کار به کسی نداشته باشند، بیطرف باشند، کاری به این کارها نداریم اگر منطق انبیا این بود که موسی نمیرفت سراغ فرعون اگر منطق انبیا این بود که ابراهیم نمیرفت که هجمه کند بر آنها پیغمبر این کار را نمیکرد. منطق انبیا این نیست. منطق انبیا این است که «اشداء» باید باشند برکفار و بر کسانی که بر ضد بشریت هستند، بین خودشان هم رحیم باشند و آن شدت هم رحمت است بر آنها. خداوند همه ما را بیدار کند و همه شما انشاءالله سلامتی و نصرت عنایت کند، این بشر مظلوم را از گرفتاریهایی که از دست این قدرتهای بزرگ دارند میکشند نجات بدهد و دین و دنیای همه ما را حفظ کند.(5).
«... من به بعضی از مسئولین هشدار میدهم که به شدت باید مراقب بود که خدای ناکرده آب به آسیاب دشمنان نریزیم و آنان را با اقوال و جبههگیریهایمان شادمان نگردانیم. به مسئولین و دستاندرکاران در هر رده نیز میگویم که شرعاً بر همه ما واجب است که همت کنید تا آخرین رگ و ریشههای وابستگی این کشور به بیگانگان را در هر زمینه قطع نماییم...»(6)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحیفه امام ج 21 ص 284 (2) صحیفه امام ج 21 ص 145
(3) آخرالدواء الکی آخرین دوا داغ کردن است (4) صحیفه امام ج 19 ص 138
(5) صحیفه امام ج 19 ص 140 (6) صحیفه امام ج 21 ص 156
«جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست جنگ ما جنگ فقر و غنا بود. جنگ ما ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد...»(1) از قبل از 15 خرداد و طلیعه انقلاب اسلامی تاکنون افراد و گروهها دل در گرو اسلام آمریکایی، در مقابل تعهد انبیایی خط امام خمینی(ره) به انحاء گوناگون مُبلّغ (اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بیدرد و در یک کلمه اسلام آمریکایی)(2) بودهاند و رحمت اسلامی را در سازش با شیطان بزرگ و مزدوران آنها را تبلیغ مینمودهاند. امام خمینی(ره) تا آخرین روزهای حیات خویش با تکیه بر عبرت و بصیرت مردم از اسلام ناب میفرمودند:
«... مردم هم اسلام را به ذات میخواهند، مسلمانند. شما اسلام را به مردم بگویید احکام اسلام را نروید به سراغ احکام نماز و روزه، آنها را هم باید بگویید، اما احکام اسلام که منحصر در این نیست، شما سوره برائت را برای مردم چرا نمیخوانید؟ شما چرا آیات قتال را چرا نمیخوانید هی آیات رحمت را میخوانید! آن قتال هم رحمت است، برای اینکه میخواهد آدم درست کند، آدم گاهی درست نمیشود، مرض گاهی صحیح نمیشود الا بالکی(3) باید ببرند تا درست بشود جامعه باید آنهایی که فاسد هستند، از آن بیرون ریخته بشوند، جنبه رحمت است همهاش. منتها آقایان، بعضیها خیال میکنند که همان رحمت اینست که به آن مهلت بدهند تا بکشند آدمها را، این رحمت است؟ از حبسها بیرونشان کنید تا بریزند مردم را بکشند آدمها را، این رحمت است؟ شما روی قرآن عمل کنید. قرآن با اشخاصی که مسلمند و معتقدند و ایمان به خدا دارند به برادری رفتار میکند. با اشخاصی که برخلاف این هستند آنها را میگوید بکشید، بزنید، حبس کنید «اشداء علیالکفار» شما همان طرفش را گرفتید، زمین هم میخورید....، من همه جنبههایش را رحمت میدانم...»(4)
ایشان با الگو قرار دادن زندگی سراسر مبارزه پیامبر رحمت و مولای متقیان میفرمایند «... من امیدوارم که خداوند رحمت کند و ما را بیدار کند ما را بر احکام اسلام با همه جوامعش به همه اطرافش بیدار کند و متوجه کند، خیال نکنید که اسلام نماز و روزه است فقط، اگر اینطور بود پیغمبر هم مینشست توی مسجدش و نماز میخواند، چرا از اول عمرش تا آخر زحمت کشید، جنگ کرد، زد و خورد کرد، شکست خورد، شکست داد تا مسائل را آن قدری که میتوانست عمل کرد.
امیرالمؤمنین هم همین طور، دیگران هم همین طور، صلحا هم همین طورند، اشخاص بیدار این طورند، این نیست که بنشینند توی مسجد و کار به این کارها نداشته باشند بنشینند توی خانههایشان و کار به کسی نداشته باشند، بیطرف باشند، کاری به این کارها نداریم اگر منطق انبیا این بود که موسی نمیرفت سراغ فرعون اگر منطق انبیا این بود که ابراهیم نمیرفت که هجمه کند بر آنها پیغمبر این کار را نمیکرد. منطق انبیا این نیست. منطق انبیا این است که «اشداء» باید باشند برکفار و بر کسانی که بر ضد بشریت هستند، بین خودشان هم رحیم باشند و آن شدت هم رحمت است بر آنها. خداوند همه ما را بیدار کند و همه شما انشاءالله سلامتی و نصرت عنایت کند، این بشر مظلوم را از گرفتاریهایی که از دست این قدرتهای بزرگ دارند میکشند نجات بدهد و دین و دنیای همه ما را حفظ کند.(5).
«... من به بعضی از مسئولین هشدار میدهم که به شدت باید مراقب بود که خدای ناکرده آب به آسیاب دشمنان نریزیم و آنان را با اقوال و جبههگیریهایمان شادمان نگردانیم. به مسئولین و دستاندرکاران در هر رده نیز میگویم که شرعاً بر همه ما واجب است که همت کنید تا آخرین رگ و ریشههای وابستگی این کشور به بیگانگان را در هر زمینه قطع نماییم...»(6)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحیفه امام ج 21 ص 284 (2) صحیفه امام ج 21 ص 145
(3) آخرالدواء الکی آخرین دوا داغ کردن است (4) صحیفه امام ج 19 ص 138
(5) صحیفه امام ج 19 ص 140 (6) صحیفه امام ج 21 ص 156