kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
معاون وزیر راه اعلام کرد

ساخت 940 کیلومتر انواع راه و راه‌آهن در سال 94

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال آینده هدف‌گذاری شده که 600 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، 95 کیلومتر آزادراه و 245 کیلومتر راه‌آهن ساخته شود.

علی نورزاد در گفت‌وگو با فارس، افزود: در لایحه بودجه سال آینده 9/2 درصد اعتبارات در بخش آزادراهی، 45/4 درصد در بخش راه‌آهن و 45/4 درصد از اعتبارات در بخش احداث بزرگراه، اصلی و بهسازی است.
وی بیان کرد: اعتبار مصوب سال 93 راه‌آهن، 9 هزار و 385 میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه 94، این رقم به 12 هزار و 384 میلیارد ریال افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: اعتبار مصوب سال 93 احداث آزادراه‌ها 2 هزار و 436 میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه 94 به 2 هزار و 510 میلیارد ریال افزایش یافت.
نورزاد اضافه کرد: همچنین در بخش احداث بزرگراه، راه اصلی و بهسازی، اعتبار مصوب سال 93، رقم 8 هزار و 52 میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه 94 به 12 هزار و 377 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در کل اعتبارات مصوب راه‌آهن، آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و بهسازی در سال 93، رقم 19 هزار و 873 میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه 94 به 27 هزار و 271 میلیارد ریال افزایش یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بازنگری در طرح‌های مطالعاتی و استفاده از فناوری‌های نوین در احداث زیرساخت‌های حمل و نقل با رویکرد استفاده بهینه از منابع مالی و کاهش هزینه‌ها، از رویکردهای سال آینده شرکت ساخت است.
نورزاد ادامه داد: توجه به توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی برای کاهش سهم حمل و نقل جاده‌ای در چارچوب طرح‌های بالادستی و طرح جامع حمل و نقل، شناسایی و پیشنهاد اولویت‌های ساخت پروژه‌های جدید حمل و نقل در کریدورهای اصلی به منظور تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها از دیگر هدف‌گذاری‌های سال آینده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: همچنین تلاش می‌کنیم اولویت‌بندی عملیات اجرایی پروژه‌ها با توجه به محدودیت‌ منابع مالی در چارچوب طرح جامع حمل و نقل به عنوان راهنمای برنامه‌ریزی کارآمد در توسعه زیرساخت‌ها انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بررسی امکان استفاده از روسازی‌های بتنی به عنوان جایگزین مناسب روسازی‌های آسفالتی و برنامه‌ریزی عملیاتی کردن آن با توجه به افزایش قیمت قیر در سال‌های گذشته، انجام شده است که در سال آینده عملیاتی خواهد شد.