یک مسئول: فرودگاه امام خمینی(ره) به شهر فرودگاهی تبدیل میشود
مجری طرح توسعه فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: ساختار جدید این فرودگاه در قالب شهر فرودگاهی امامخمینی (ره) تایید و به تصویب هیات دولت رسیده و درشرف ابلاغ است.
مجری طرح توسعه فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: ساختار جدید این فرودگاه در قالب شهر فرودگاهی امامخمینی (ره) تایید و به تصویب هیات دولت رسیده و درشرف ابلاغ است.
سید غلامرضا شیرازیان در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: پس از ابلاغ ساختار جدید فرودگاه امام، شاهد ورود سرمایهگذاران داخلی و خارجی به این پروژه خواهیم بود که شامل حدود 4000 هکتار بخش هوانوردی، 1500 هکتار منطقه آزاد تجاری در جنوب باند دوم و در کنار اتوبان تهران - قم و در فاصله 25 کیلومتری تهران، 2500 هکتار منطقه ویژه اقتصادی در غرب فرودگاه و 6000 هکتار منطقه عادی با طراحی شهری و در شکل شهری فرودگاهی است که این طراحی با جزئیات آماده ارائه به سرمایهگذاران است.
وی افزود: با تبدیل فرودگاه به شهر فرودگاهی، استقلال مالی و مدیریتی برای فرودگاه به وجود میآید و امیدواریم با ادغام فعالیتهای فرودگاهی و غیرفرودگاهی که در دنیا هم مرسوم است امکانات خوب سرمایهگذاری و ترغیب سرمایهگذاران بخش غیردولتی را فراهم کنیم زیرا بدون سرمایهگذاری بخش خصوصی بعید است بتوانیم ترمینال دوم و شهر فرودگاهی را احداث کنیم.
شیرازیان اظهار کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس برای برنامه پنج ساله صنعت حملونقل هوایی خود سرمایهگذاری 31 میلیارد دلاری میکنند که این میزان سرمایهگذاری قابل قیاس با میزان سرمایهگذاری در کشور ما نیست.
مجری طرح توسعه فرودگاه امام با اشاره به راهاندازی بخش سهستاره هتل بینالمللی فرودگاه تا پایان سال گفت: این هتل در فرودگاه امام با سرمایهگذاری بخش غیردولتی ساخته شده و پل عابر پیاده نیز که دسترسی به هتل و پارکینگ سه را تسهیل میکند تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.
به گفته وی قرارداد اولیه هتل که در سال 88 به امضا رسید حدود 76 میلیارد تومان بود که با توجه به تورم شدید سالهای اخیراین رقم افزایش یافته است.
شیرازیان اظهار کرد: این اولین پروژه غیر فرودگاهی فرودگاه امام است که با سرمایهگذاری بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم نمونه خوبی برای سایر سرمایهگذاران در این فرودگاه شود.
وی درباره چگونگی سرمایهگذاری در فرودگاه امام گفت: این سرمایهگذاریها به شکل توسعهگری کلی برای آمادهسازی کل اراضی شهر فرودگاهی، توسعهگری بخشی برای آماده سازی یکی از شهرکهای 25 گانه یا بخشی از یکی از این شهرکها یا احداث یکی از فعالیتهای مورد نظر در شهرکهای شهر فرودگاهی از جمله ترمینال دوم مسافری قابل واگذاری به سرمایه گذاران در قالب قراردادهای BOT است.
سید غلامرضا شیرازیان در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: پس از ابلاغ ساختار جدید فرودگاه امام، شاهد ورود سرمایهگذاران داخلی و خارجی به این پروژه خواهیم بود که شامل حدود 4000 هکتار بخش هوانوردی، 1500 هکتار منطقه آزاد تجاری در جنوب باند دوم و در کنار اتوبان تهران - قم و در فاصله 25 کیلومتری تهران، 2500 هکتار منطقه ویژه اقتصادی در غرب فرودگاه و 6000 هکتار منطقه عادی با طراحی شهری و در شکل شهری فرودگاهی است که این طراحی با جزئیات آماده ارائه به سرمایهگذاران است.
وی افزود: با تبدیل فرودگاه به شهر فرودگاهی، استقلال مالی و مدیریتی برای فرودگاه به وجود میآید و امیدواریم با ادغام فعالیتهای فرودگاهی و غیرفرودگاهی که در دنیا هم مرسوم است امکانات خوب سرمایهگذاری و ترغیب سرمایهگذاران بخش غیردولتی را فراهم کنیم زیرا بدون سرمایهگذاری بخش خصوصی بعید است بتوانیم ترمینال دوم و شهر فرودگاهی را احداث کنیم.
شیرازیان اظهار کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس برای برنامه پنج ساله صنعت حملونقل هوایی خود سرمایهگذاری 31 میلیارد دلاری میکنند که این میزان سرمایهگذاری قابل قیاس با میزان سرمایهگذاری در کشور ما نیست.
مجری طرح توسعه فرودگاه امام با اشاره به راهاندازی بخش سهستاره هتل بینالمللی فرودگاه تا پایان سال گفت: این هتل در فرودگاه امام با سرمایهگذاری بخش غیردولتی ساخته شده و پل عابر پیاده نیز که دسترسی به هتل و پارکینگ سه را تسهیل میکند تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.
به گفته وی قرارداد اولیه هتل که در سال 88 به امضا رسید حدود 76 میلیارد تومان بود که با توجه به تورم شدید سالهای اخیراین رقم افزایش یافته است.
شیرازیان اظهار کرد: این اولین پروژه غیر فرودگاهی فرودگاه امام است که با سرمایهگذاری بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم نمونه خوبی برای سایر سرمایهگذاران در این فرودگاه شود.
وی درباره چگونگی سرمایهگذاری در فرودگاه امام گفت: این سرمایهگذاریها به شکل توسعهگری کلی برای آمادهسازی کل اراضی شهر فرودگاهی، توسعهگری بخشی برای آماده سازی یکی از شهرکهای 25 گانه یا بخشی از یکی از این شهرکها یا احداث یکی از فعالیتهای مورد نظر در شهرکهای شهر فرودگاهی از جمله ترمینال دوم مسافری قابل واگذاری به سرمایه گذاران در قالب قراردادهای BOT است.