kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵

پنتاگون خواستار بودجه 9/6 میلیارد دلاری برای مقابله با برنامه موشکی ایران شد

وزارت دفاع آمریکا در بودجه ۲۰۱۶ میلادی خواستار 9/6میلیارد دلار منابع مالی برای مقابله با تهدید موشک‌های دوربرد کره شمالی و تهدید احتمالی ایران شده است.



به گزارش تسنیم، وزارت دفاع آمریکا در بودجه پیشنهادی ۵۸۵میلیارد دلاری سال ۲۰۱۶ میلادی خود، خواستار اختصاص 9/6 میلیارد دلار منابع مالی برای مقابله با تهدید برنامه موشک‌های دوربرد کره شمالی و تهدید بالقوه ایران شده است.
پنتاگون افزود: ارتش آمریکا هنوز عمیقا در سراسر جهان، درگیر است. فعالیت‌های روسیه در اوکراین، ابولا و ظهور داعش، مهمترین چالش‌های ژئوپلیتیک است که آمریکا با آن روبرو است.
وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که این آژانس باید با چالش‌های کنونی و در حال ظهور مثل حملات سایبری، افزایش قدرت چین و تهدیدات مربوط به فعالیت‌های فضایی، مقابله کند.
بودجه پنتاگون سال گذشته با ۷/۷ درصد افزایش به بیش از ۵۳۴میلیارد دلار رسیده که این بالاترین بودجه نظامی در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود. در عین حال، بودجه ۵۱ میلیارد دلاری پنتاگون برای انجام عملیات احتمالی در خارج از کشور، نسبت به بودجه ۲۰۱۵ میلادی با افت ۲۱ درصدی روبرو شده است.
اوباما روز گذشته بودجه ۴ هزار میلیارد دلاری آمریکا برای سال مالی آینده را ارائه کرده است. باراک اوباما در حالی بودجه ۳۹۹۰ میلیارد دلاری این کشور را ارائه کرده است که بخشی از منابع مالی آن از افزایش مالیات‌ها تامین خواهد شد.