kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد

ابلاغ اعتبارات طرح بهسازی مسکن روستایی از سوی دولت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابلاغ اعتبارات طرح بهسازی مسکن روستایی از سوی دولت خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا تابش در مراسم بهره‌برداری از طرح هزار واحدی مسکن مهر شاندیز اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر، طرح‌های هادی روستایی در 350 روستای سراسر کشور اجرا می‌شود و برای آن اعتباری در حدود 590 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر فناوری‌های نوینی در ساخت مسکن مهر به کار رفته است، خاطرنشان کرد: شهرستان شاندیز یک نمونه از شهرستان‌هایی است که در ساخت مسکن مهر آن از فناوری‌های نوین استفاده شده و این باور غلط که فناوری نوین در ساخت مسکن مهر راه نیافته است، باید تصحیح شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بهره‌برداری 30 هزار واحد مسکن مهر همزمان با دهه مبارک فجر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت سطح کشور خبر داد و گفت: این تعداد واحد مسکن مهر در قالب پرداخت تسهیلات به میزان شش هزار و 600 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.
وی افزود: در این دهه مبارک از 65 هزار واحد مسکن روستایی نیز در سراسر کشور در قالب پرداخت شش هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی بهره‌برداری می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات مربوط به طرح بهسازی مسکن روستایی از سوی دولت ابلاغ شده افزود: بعد از یکی دو سال وقفه در اجرای این طرح امسال دولت 30 هزار میلیارد ریال به آن اختصاص داد و تمامی بانکها جز بانک ملی سهمیه خود را از این اعتبارات دریافت کرده‌اند.
وی گفت: بر این اساس اکنون روستاییان در سراسر استانهای کشور می‌توانند به ادارات بنیاد مسکن مراجعه و برای دریافت تسهیلات پرونده تشکیل دهند.