kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
چمران مطرح کرد

مشارکت مستقیم مردم در برنامه‌های شهر از طریق شورایاران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم از طریق شورایاری‌ها به طور مستقیم در برنامه‌ریزی محله و شهر خودشان مشارکت می‌کنند و ما هر چقدر بتوانیم مشارکت مردم را در اداره امور شهر بیشتر کنیم، به انجام بهتر کارها نزدیک‌تر شده‌ایم.


به گزارش تسنیم، مهدی چمران با حضور در شبکه رادیویی تهران با اشاره به برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران، اظهار داشت: هم اکنون زمان نام‌نویسی است و متقاضیانی که شرایط ثبت‌نام را دارا باشند، می‌توانند تا سه‌شنبه نام‌نویسی کنند؛ البته با توجه به استقبالی که تاکنون شده، امکان تمدید مهلت ثبت‌نام وجود دارد.
وی افزود: در سال‌های گذشته ثبت‌نام‌ها در دفاتر شورایاری‌ها یا شهرداری‌های مناطق به صورت حضوری انجام می‌شد، اما این بار از طریق سیستم اینترنتی بدون صرف وقت امکان نام‌نویسی میسر شده؛ به همین دلیل استقبال مردم بسیار بالا بود و سقف مشارکت نسبت به دوره گذشته بیشتر شده است.رئيس شورای شهر تهران با بیان اینکه تعداد متقاضیان در مقایسه با دوره گذشته که حدود 12 هزار نفر بود، بیشتر شده و احتمالاً در روزهای آتی نیز از این تعداد فراتر خواهد رفت، تصریح کرد: بیشتر کاندیداهای شورایاری‌ها کارشناس هستند و این نوید خوبی است که افراد با آگاهی و توانمندی‌های بیشتر در خدمت مردم باشند.
چمران درباره چگونگی انتخابات شورایاری‌ها، گفت: یکی از وظایف شورا تشکیل شورایاری‌هاست. ماهیت انتخابات محلی است و افراد محله هستند که معتمدین خود را انتخاب می‌کنند. نکته مهم این است که متقاضیان می‌بایست افرادی خوش فکر و دلسوز باشند و منطقه را بشناسند و ایده‌های نو داشته باشند.
وی با اشاره به وظایفی که شورایاران برعهده دارند، افزود: تهران شهر بزرگی است و فراتر از یک کلانشهر؛ ما از طریق شورایاری‌ها می‌توانیم این ارتباطات را با مردم برقرار کنیم، البته حرکت کردن در درون شهر و ارتباط با مردم هر چند کم باشد، اما ضروری است. این شورایاری‌ها هستند که پیشنهادات، مشکلات و کمبودهای محله را به شهرداران مناطق، نواحی و البته به شورامطرح می‌کنند. آنها مستقیماً با مردم در ارتباط هستند و از نزدیک مسائل و مشکلات را می‌بینند.
وی افزود: شورایاران وظایف اجرایی ندارند اما آنها بازو و مغز متفکر شورا در محله خودشان هستند و با حضور در نشست‌ها و جلساتی که در مناطق و نواحی شهرداری برگزار می‌شود، مسائل و مشکلات مستقیم و صریح بیان می‌شود تا جهت رفع آنها تدابیری اندیشیده شود.
چمران در پایان متذکر شد که اگرچه شورایاری‌ها بودجه‌ای در اختیار ندارند اما اشکالات، نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح می‌کنند تا مسائل پیگیری شود.