kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱

کوتاه اقتصادی


* رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:‌ در قانون جدید سرمایه‌گذاری ایران، موانع گمرکی و مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی برطرف می شود و طرف خارجی می‌تواند 100 درصد سرمایه‌گذاری را در ایران به تنهایی انجام دهد.غلامحسین شافعی در دیدار با هیئت تجاری سنگاپور که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، از قانون جدید سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد.
* مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواستار حمایت از ناوگان کشتیرانی داخلی شد و بر اعمال تعرفه‌های ترجیحی در عوارض بندری تاکید کرد.محمدحسین داجمر گفت: نرخ سوختی که وزارت نفت از ناوگان کشتیرانی دریافت می‌کند گران است و براساس نرخ آزاد محاسبه می‌شود که بحث بر این است حداقل سوختی که به کشتی‌ها می‌دهند با نرخ ارز مبادله‌ای دریافت شود. وی بر ارائه سوخت با نرخ ترجیحی و اولویت بهره‌برداری از آن برای جبران خسارت ناشی از تحریم‌ها تاکید کرد.
* با اجرای عملیات کابل‌برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره‌های 8803 الی 8806، 8821، 8860 الی 8862، 7729، 7770 الی 7774، 7786 الی 7788، 4681 الی 4689 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قطعا تعرفه‌های بندری در سال 94 تعدیل می‌شود. علی جهاندیده در گفت‌وگو با مانا با بیان این مطلب گفت: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی برای تعرفه‌های بندری در سال 94 رقابتی و منعطف خواهد شد. وی یادآور شد: ما به این سمت حرکت می‌کنیم تا بهره‌وری را در بنادر بالا ببریم و خطوط بیشتری را جذب کنیم و با هاب‌شدن بنادر جایگاه ویژه‌ای را در منطقه کسب کنیم.وی در ادامه افزود: سازمان بنادر و دریانوردی را نه بنگاه و متصدی محض بلکه یک سازمان رهبر در حوزه حمل و نقل دریایی می‌دانیم.