kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
معاون استاندار:

دولت به تعهدات خود در زمینه رفع گرد‌وغبار خوزستان عمل نکرده است

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: دولت به تعهدات خود در زمینه رفع گرد‌وغبار به‌طور کامل عمل نکرده است.

اهواز - خبرنگار کیهان:

احمد سیاحی اظهار کرد: سال‌های گذشته هیئت دولت 200 هزار هکتار را با اعتباری بالغ بر 478 میلیارد تومان برای تثبیت شن‌های روان تصویب کرد و مقرر شد این اعتبار از منابع مالی نفت تامین شود اما متاسفانه فقط 25 هزار هکتار از سطح مصوب انجام گرفت و برای مابقی اراضی هیچ کاری تاکنون انجام نشده است.
وی با تاکید بر اینکه از اثرات مخرب گرد و خاک اطلاع داریم اما همه بخش‌‌های دولتی باید به تعهدات خود در جهت مقابله با پدیده ریزگردها عمل کنند افزود: متاسفانه محیط زیست استان فدای لابی‌های دیگر شده است.
سیاحی با اشاره به اینکه منشا اصلی این ریزگردها از عراق و سوریه است گفت: متاسفانه این کشورها به دلیل مشکلات داخلی، مسائل زیست محیطی را در اولویت‌های آخر خود قرار داده‌اند. وی گفت: منشا دیگر ریزگردها به کاهش بارندگی  خشکسالی‌های پی در پی مربوط می‌شود.
سیاحی در این زمینه با اکتفا به آمار عنوان کرد: در حال حاضر متوسط بارندگی جهان 700 میلی‌متر در سال است اما متوسط بارندگی خوزستان 200 میلی‌متر است. وی عنوان کرد: همه بخش‌های دولتی باید به تعهدات خود در جهت مقابله با پدیده ریزگردها عمل کنند زیرا با شعار دادن نمی‌توان جلوی گرد و خاک را گرفت.