kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
بازخوانی یک نشریه انگلیسی

وقتی بن‌لادن قهرمان غربی‌ها بود!

بنیانگذار شبکه تروریستی القاعده که رئیس‌جمهور آمریکا به قتل وی افتخار می‌کند، روزی قهرمان رسانه‌های غربی بود.


به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گذشته‌ای نه چندان دور، ضمن چاپ تصویری تمام‌قد از «اسامه بن‌لادن»، از وی به خاطر نبرد با روس‌ها در افغانستان تجلیل می‌کند و به همراه سایر روزنامه‌ها و رسانه‌های وقت غرب، او را به عنوان یک «قهرمان» می‌ستاید.
زیر تصویر بن‌لادن نوشته شده است: «جنگجوی ضد شوروی، ارتش خود را در مسیر صلح قرار می‌دهد.»این نگاه تحسین‌آمیز غرب نسبت به بن‌لادن چندان دوام نیاورد و پس از واقعه 11سپتامبر، بن‌لادن و القاعده به دشمن شماره یک آمریکا و غرب تبدیل شدند. به ادعای آمریکا، بن‌لادن سال 2011 در «ابیت‌آباد» پاکستان، واقع در حومه اسلام‌آباد به دست تفنگداران آمریکایی کشته شد.
تربیت جریان‌های تروریستی و استفاده از ابزار تروریسم در سیاست خارجی آمریکا جایگاه خاصی دارد و ماجرای شکل‌گیری «داعش» بهترین مثال بی‌شبهه زمان حاضر است.
آمریکایی‌ها طی سال‌های 2012 و 2013 عناصر گروه تروریستی داعش را در خاک اردن آموزش می‌دادند. در میانه سال 2014 وقتی تعدادی خبرنگار و تبعه غربی به دست داعش کشته شدند، ورق برای این گروه تروریستی برگشت و این مبارزان و قهرمانان سابق تبدیل به مشتی تروریست بی‌رحم شدند!
استفاده ابزاری واشنگتن از چهره‌ها، گروه‌ها و حتی ملت‌های مختلف، چهره کریه و زشتی از آمریکا در جهان برجای نهاده و اوضاع را برای واشنگتن به گونه‌ای درآورده که حتی نزدیک‌ترین متحدان آن، نسبت به صداقت آمریکا مردد و بی‌اعتماد هستند و هر لحظه حس می‌کنند که این کشور مشغول توطئه‌چینی و براندازی آنهاست.تازه‌ترین مورد استفاده ابزاری غرب از تروریسم، در پاریس رخ داد!