kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
وزیر خارجه آرژانتین:

اتهام دادستان پرونده آمیا به فرناندز دروغی بیش نیست

وزیر خارجه آرژانتین تاکید کرد: اتهام دادستان ویژه پرونده آمیا علیه «کریستینا فرناندز» مبنی بر سرپوش گذاشتن بر اتهامات شهروندان ایرانی در پرونده انفجار آمیا دروغی بیش نیست.

«آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا در شکایتی 300 صفحه‌ای به قوه قضائیه آرژانتین که چهارشنبه هفته گذشته انجام شد، «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین، «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه و شماری از مقامات عالی‌رتبه این کشور  را به سرپوش گذاشتن بر اتهامات شهروندان ایرانی در پرونده انفجار آمیا متهم کرد.
اتهامات «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا به «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین در زمانی عنوان شده که در اکتبر 2015 انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار می‌شود و مخالفان فرناندز در پی تخریب چهره وی در طول سال جاری می‌باشند تا بتوانند با چنین اتهاماتی حزب فرناندز را در انتخابات 2015 از صحنه خارج سازند.
به گزارش فارس «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین در واکنش به این اتهامات، تصریح کرد که مباحثه و مجادله دادستان ویژه پرونده آمیا علیه «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین مبنی بر سرپوش گذاشتن بر اتهامات شهروندان ایرانی در پرونده انفجار آمیا دروغی بیش نبوده و علت ادامه چنین مباحثه‌ای از سوی وی نامشخص می‌باشد.
 این در حالی است که «تیمرمن» یکی دیگر از مباحثات «نیسمن» را نیز مورد سوال قرار داد؛ دادستان پرونده آمیا اخیرا خواستار انجام تحقیقات پیرامون «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین به علت امضا یادداشت تفاهم با ایران در راستای شفاف‌سازی مسئله حادثه انفجار مرکز یهودیان (آمیا) نیز شده است.