kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
رهبر سابق حزب جبهه ملی فرانسه فاش کرد

عملیات تروریستی پاریس با چراغ سبز دولت فرانسه

بنیانگذار «حزب جبهه ملی فرانسه» گفت که حمله تروریستی به دفتر مجله فکاهی «شارلی ابدو» احتمالاً توسط دستگاه‌های اطلاعاتی غرب و با چشم‌پوشی فرانسه صورت گرفته است.


به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه فرانسوی «فیگارو» نوشت:  «ژان ماری لوپن» رهبر سابق «حزب جبهه ملی فرانسه» از رد پای سرویس‌های مخفی غربی در حمله اخیر به نشریه هتاک «شارلی ابدو» خبر داد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا سیا و موساد در این ماجرا نقش داشته‌اند یا نه،  پاسخ قطعی نداد ولی آن را رد نکرد.
به نوشته این روزنامه، لوپن درخصوص خبر کشف کارت شناسایی یکی از برادران کواشی (عوامل حمله به نشریه شارلی ابدو) در خودرویی که آنها پیش از فرار سوار بر آن بوده‌اند و به هنگام فرار آن را فراموش کرده و در خودرو جا گذاشته‌اند، اعلام کرد:‌‌«ادعای جا گذاشتن کارت‌های شناسایی برادران کواشی در خودرو مرا به یاد هواپیمای 11 سپتامبر 2001 می‌اندازد که ادعا شد گذرنامه یک عامل آن حمله، به طور معجزه‌آسایی به صورت دست‌نخورده و صحیح و سالم در هواپیمایی که در آتش سوخته بود، یافت شده است! اکنون نیز آنچه گفته می‌شود این است که این تروریست‌ها احمق بوده‌اند و مدارک شناسایی خود را در خودرویی که سوار بر آن بوده‌اند جا گذاشته‌اند؛ اما بهتر است بگوئیم که در حمله به شارلی ابدو رد پای سرویس‌های مخفی وجود دارد، هر چند سند و مدرکی برای اثبات آن در اختیار نداریم.» وی افزود: «من نمی‌گویم سازمان‌دهندگان این جنایات مقامات فرانسه باشند، اما آنها اجازه داده‌اند که چنین جنایاتی به وقوع بپیوندد؛ البته اینها تنها فرضیه هستند.»
این اظهارات صریح یک سیاستمدار مطرح فرانسوی در مورد ساختگی بودن ماجرای حمله به «شارلی ابدو»، تیتر و گزارش دیروز روزنامه کیهان را تایید می‌کند.
براساس این گزارش تحلیلی، ماجرای تروریستی پاریس، یک پروژه ساختگی است و هدف از اجرای آن، جلوگیری از اقبال فزاینده اروپایی‌ها به دین مبین اسلام است.
پس از ماجرای شارلی ابدو، حملات بی‌سابقه‌ای از جانب نیروهای امنیتی و حتی قشرهای تحریک شده جامعه فرانسه، آلمان، بلژیک، انگلیس و ایتالیا علیه مسلمانان قاره اروپا آغاز شده است و این حملات همچنان ادامه دارد. در این میان، یک مسلمان بی‌گناه در شهر «درسدن» آلمان با ضربات متعدد چاقوی افراد ناشناس به قتل رسید و یک قتل مشابه نیز دیروز در شهر «ووکلوز» در جنوب شرق فرانسه رخ داد. در این واقعه، یک مسلمان مغربی بر اثر 17 ضربه چاقو کشته شد. بازداشت ده‌ها مسلمان طی روزهای گذشته در بلژیک،‌آلمان و فرانسه طی روزهای اخیر نیز از پیامدهای مستقیم شارلی ابدو بود.
تهدید موساد
در این میان گزارش‌هایی نیز از دست داشتن رژیم صهیونیستی در حوادث پاریس منتشر شده است. شهردار آنکارا یکی از افرادی است که چنین نظری دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی اظهارات افشاگرانه «ملیح غوکچیک» شهردار آنکارا در مورد نقش داشتن موساد در ماجرای تروریستی پاریس، وی دیروز اعلام کرد که عوامل موساد او را تهدید به مرگ کردند.
غوکچیک گفت: «مردم بدانند اگر آسیبی به من برسد، مسئول آن، موساد اسرائیل است.» وی افزود: «مهم نیست که چه کسی و چگونه این عمل را مرتکب می‌شود، مهم طراح و عامل تحریک‌کننده این عمل است، پس بدانید که اگر غوکچیک کشته شود، موساد عامل آن است.»
ادامه تظاهرات جهانی علیه نشریه هتاک
در ادامه اعتراضات دنیای اسلام به توهین مجله «شارلی ابدو» به مقدسات اسلامی، ده‌ها هزار نفر از مردم کشورهای سنگال، الجزایر، اردن، بحرین، سودان، لبنان، مالی، موریتانی، سوریه، نیجر و فلسطینی‌های ساکن بیت‌المقدس هم به صف معترضان به شارلی ابدو و دولت فرانسه پیوستند؛ در بیت‌المقدس پرچم فرانسه به دست فلسطینی‌های خشمگین به آتش کشیده شد.
در شهر «زیندر» نیجر مسلمانان معترض به هتاکی‌های شارلی ابدو،‌ مرکز فرهنگی فرانسه در این شهر را به آتش کشیدند. پلیس نیجر نیز به سمت مردم تیراندازی کرد و بر اثر درگیری میان مردم و پلیس، چهار نفر کشته و 45 تن دیگر زخمی شدند. واکنش شخصیت‌ها و محافل سیاسی و غیرسیاسی جهان اسلام به هتاکی‌های شارلی‌ابدو و دولت پاریس نیز همچنان ادامه دارد؛ «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه گفت: با هرگونه تروریسم و توهین به مقدسات مخالف هستیم. «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق نیز گفت: آزادی  بیان به معنای اهانت به دیگران و اعتقادات آنها نیست.
در روسیه دیده‌بان رسانه‌ای این کشور به نشریات در مورد هرگونه توهین به مقدسات هشدار داد. رهبران کشورهای پاکستان و افغانستان نیز اقدام موهن غربی‌‌ها نسبت به اسلام را محکوم کردند. پاپ نیز پیش از این گفته بود توهین و مسخره کردن ادیان، آزادی بیان نیست.
سایر رویدادها
* نبیه بری، رئيس مجلس لبنان گفت، اسرائیل بیشترین سود را از ماجرای تروریستی برده است.
* فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در واکنش به اعتراضات جهانی به اقدام شارلی ابدو گفت: فرانسه ارزش‌هایی دارد که مهم‌ترین آن، آزادی بیان است!
* روزنامه گاردین با اشاره به حمایت عربستان و بحرین از تروریست‌ها، شرکت آنها در تظاهرات پاریس را «ریاکارانه» خواند.