kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
با ارسال پیامی به پادشاه بحرین صورت گرفت

درخواست نمایندگان پارلمان 37 کشور جهان برای آزادی «فوری» شیخ علی سلمان

83 نماینده پارلمان‌های 37 کشور جهان طی پیامی به پادشاه بحرین خواستار آزادی فوری دبیرکل جمعیت الوفاق و سایر بازداشت‌شدگان سیاسی این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان پارلمان‌های 37 کشور جهان از پادشاه بحرین خواستند شیخ علی سلمان را آزاد و با مخالفان مذاکره کند. این نمایندگان بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق را تضعیف‌کننده فرصت‌‌های آشتی ملی و وحدت در بحرین دانستند و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر وی شدند. این نمایندگان عضو پارلمان کشورهای اروپا، آفریقا و آمریکای‌جنوبی هستند.
این در حالی است که مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور خواستار آزادی دبیر کل جمعیت الوفاق شدند و تاکید کردند که آل‌خلیفه را به زانو درخواهند آورد.ده‌ها هزار بحرینی روز جمعه و پس از نماز جمعه در منامه پایتخت بحرین و شهرهای دیگر این کشور تظاهرات کردند و یکصدا و یکپارچه خواستار آزادی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و تمامی زندانیان سیاسی شدند.انقلابیون بحرینی خواستار آزادی«فوری»‌ رهبرشان شده و فریاد می‌زدند، آل خلیفه را به زانو درخواهند آورد.تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی را در حمایت از شیخ علی سلمان با خود حمل می‌کردند که از سه هفته پیش به اتهام «تحریک علیه خشونت» و «دعوت به تلاش برای سرنگونی نظام بحرین» در بازداشت به سر می‌برد.نیروهای امنیتی با بستن خیابان‌های اصلی از ورود تظاهرکنندگان به بزرگراه اصلی منامه جلوگیری کردند.
بحرین از سال 2011 تاکنون تقریبا هر روز شاهد برپایی تظاهرات مردمی است که خواستار اصلاحات و مشارکت در اداره کشور هستند.
در جریان اعتراضات مردمی تاکنون دست کم 100 نفر به شهادت رسیده و صدها تن زخمی شده‌اند.رژیم آل خلیفه همچنین تعداد زیادی از فعالان سیاسی را به جرم تحریک مردم برای براندازی آل خلیفه زندانی کرده است.