kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
معاون وزیر ورزش و جوانان هشدار داد

فعالیت 300 سایت غیراخلاقی و غیرقانونی همسریابی در کشور

معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش از فعالیت 300 سایت غیراخلاقی و غیرقانونی همسریابی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: تاکنون امکان توقف کامل فعالیت این سایت‌ها ممکن نشده است.

محمود گلزاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری خراسان‌رضوی گفت: در این سایت‌ها مسائل خلاف اخلاق و قانون و ازدواج‌های موقت یک ساعته راه افتاده است.
وی افزود: این سایت‌ها در پاسخ به نیاز همسریابی راه‌‌اندازی شده و وزارت ورزش و جوانان برای رهایی از عواقب گرفتار شدن جوانان در دام‌های این سایت‌ها، با کمک موسسه تبیان سازمان تبلیغات اسلامی در حال راه‌اندازی سایت جدیدی با هدف همسریابی است که با روشی جدید در ثبت اطلاعات راه‌اندازی می‌شود.
او گفت: این سایت اوایل بهمن ماه امسال راه‌اندازی می‌شود و ویژگی آن این است که به جای معرفی جوانان، ویژگی و مشخصات جوانان را در آن ثبت می‌کنند و البته تعدادی روان‌شناس و مشاور ازدواج نیز با این سایت همکاری دارند.
وی افزود: امید است با راه‌اندازی این سایت، سالانه 100 هزار ازدواج به شیوه‌ای درست انجام شود و مشکل همسریابی جوانان تا حدودی حل شود.
وی گفت: نهاد خیرین ازدواج نیز به عنوان یک تشکل غیردولتی در اسفند ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: نخستین مرکز پیشگیری از خشونت کشور دیروز در تهران راه‌اندازی ‌شد. وی افزود: در این مراکز 10 درصد فعالیت‌ها به درمان فردی و کار کلینیکی اختصاص دارد و 90 درصد دیگر به تشخیص عوامل ایجاد خشم در منطقه، برنامه‌های آموزشی کنترل و مهار خشم، ارائه سخنرانی و پخش نماهنگ اختصاص خواهد داشت.
وی گفت: در این مراکز، یک سوم هزینه‌ها را مردم و مراجعان، یک سوم دیگر را وزارت ورزش و جوانان و یک سوم دیگر را شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند.