kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳

اعتصاب رانندگان اتوبوس پایتخت انگلیس را به هرج‌ و مرج کشاند

اعتصاب 27 هزار کارمند و راننده خطوط اتوبوسرانی پایتخت انگلیس در ساعات اوج آمد و شد، هزاران مسافر را در لندن سرگردان کرده است.

 به گزارش فارس، رسانه‌های انگلیسی با انتشار این خبر نوشتند بعد از آنکه روز سه‌شنبه رانندگان بخش حمل و نقل اتوبوسی لندن اعتصابی 24 ساعته در اعتراض به میزان دستمزدها را آغاز کردند، شرایط پایتخت انگلیس برای مسافران روزانه خطوط اتوبوسرانی بحرانی شد.
در ساعات اوج آمد و شد مسافران، شمار بسیاری از مردم به سوی ایستگاه‌های مترو سرازیر شدند تا جایی که فضای داخلی ایستگاه‌های مترو تا پله‌های خروجی مملو از جمعیت بود.
خیابان‌های اصلی لندن شلوغ و مردم برای رسیدن به محل کار خود به سوی ایستگاه‌های مترو هجوم بردند که منجر به انباشتگی جمعیت در ورودی‌های ایستگاه‌ها شد. عده‌ای از مردم نیز با پای پیاده به محل کار رفته و عده دیگری ترجیح دادند از دوچرخه استفاده کنند.
 در طول ماه‌های اخیر کارکنان بخش‌های مختلف حمل و نقل انگلیس در اعتراض به وضعیت دستمزدها بارها اعتصاب کردند. آخرین اعتصاب بخش حمل و نقل انگلیس در میانه تعطیلات کریسمس در حالی روی داد که شرایط بد جوی منجر به لغو پروازها در برخی شهرهای انگلیس، زیر برف ماندن خودروهای شخصی و عمومی در جاده‌های انگلیس و تعطیلی خطوط ریلی به دلایل فنی شده بود.
 گفتنی است اعتصاب روز سه‌شنبه با هماهنگی اتحادیه «یونیت» و به دلیل نارضایتی رانندگان، بیش از 27 هزار کارمند خطوط اتوبوس‌رانی انگلیس از وضعیت شغلی خود برگزار شد که به دنبال آن کلیه خدمات حمل و نقل اتوبوس در ‌ لندن متوقف شد.
بحران اقتصادی در اروپا باعث شده دولت این کشور دست به اجرای سیاست‌های سنگین ریاضتی بزند که این امر باعث افزایش فشارهای اقتصادی به مردم از جمله رانندگان اتوبوس و مترو و... شده است.