اوباما در مصاحبه با نیویورکر: مردم آمریکا نسبت به ایران سوءظن و خصومت دارند
رئیسجمهور آمریکا در مصاحبه با نشریه نیویورکر گفت: مردم آمریکا مانند اعضای کنگره این کشور نسبت به ایران به صورت تاریخی سوءظن و خصومت دارند.
رئیسجمهور آمریکا در مصاحبه با نشریه نیویورکر گفت: مردم آمریکا مانند اعضای کنگره این کشور نسبت به ایران به صورت تاریخی سوءظن و خصومت دارند.
«باراک اوباما» رئیسجمهور آمریکا یک بار دیگر اعلام کرده است که در صورت تصویب طرح اعمال تحریمهای جدید علیه ایران، آن را وتو میکند.
گروهی از سناتورهای آمریکایی تحت نفوذ لابی حامی اسرائیل در تلاشند تا تحریمهای جدیدی را به صورت مشروط و به بهانه کسب اطمینان از پایبندی ایران به توافق هستهای ماه گذشته که در ژنو به دست آمد، تصویب کنند.
به گزارش فارس، اوباما در بخشی از مصاحبهای که در پایگاه اینترنتی نشریه «نیویورکر» منتشر شد، در این مورد گفته است: «نه فقط نمایندگان کنگره بلکه مردم آمریکا هم به طور تاریخی نسبت به ایران سوءظن و خصومت دارند. اعضای کنگره به آنچه که اسرائیل در مورد امنیتش میگوید خیلی حساس هستند.» وی افزود: «فکر نمیکنم که طرح تحریمهای جدید در این دوره (زمان 6 ماهه اجرای توافق ژنو) روی میز من گذاشته شود، اما اگر هم این اتفاق افتاد، من آن را وتو میکنم.» اوباما همچنین ایران را به حمایت از تروریسم، انگیزش اختلافات قومی در دیگر کشورها و پیگیری سلاح اتمی متهم کرده و گفته است اگر بتوان «ایران را به عملکرد مسئولانه» واداشت، آنگاه «موازنهای میان ایران و کشورهای خلیج[فارس] که عمدتا سنی هستند، برقرار میشود».
همچنین سناتور پاتریک لیهی ضمن اشاره به طرح پیشنهادی سنا برای اعمال تحریمهای جدید بر ضد ایران گفت: طرح سنا برای اعمال تحریمهای جدید بر ضد ایران در صورت ناکامی برای دستیابی به توافق جامع هستهای میتواند هر مذاکرهای را با ایران به خطر بیندازد.
بر اساس این گزارش وی تاکید کرد، من فکر میکنم این یک اشتباه است و من به شما خواهم گفت علت آن چیست. ما به تحریمها رای دادهایم و من به تحریمهای خیلی سخت بر ضد ایران رای دادهام. در شرایط کنونی ما کشورهای 5+1 را داریم که در حال کار با ایران بر سر این مسئله هستند. ما افرادی را داریم که به ما برای اعمال تحریمها پیوستهاند. اگر آنها احساس کنند که در خصوص مذاکرات پیشداوری میکنیم این مسئله به ضرر ما خواهد بود و با واکنش منفی آنها روبرو خواهد شد.
«باراک اوباما» رئیسجمهور آمریکا یک بار دیگر اعلام کرده است که در صورت تصویب طرح اعمال تحریمهای جدید علیه ایران، آن را وتو میکند.
گروهی از سناتورهای آمریکایی تحت نفوذ لابی حامی اسرائیل در تلاشند تا تحریمهای جدیدی را به صورت مشروط و به بهانه کسب اطمینان از پایبندی ایران به توافق هستهای ماه گذشته که در ژنو به دست آمد، تصویب کنند.
به گزارش فارس، اوباما در بخشی از مصاحبهای که در پایگاه اینترنتی نشریه «نیویورکر» منتشر شد، در این مورد گفته است: «نه فقط نمایندگان کنگره بلکه مردم آمریکا هم به طور تاریخی نسبت به ایران سوءظن و خصومت دارند. اعضای کنگره به آنچه که اسرائیل در مورد امنیتش میگوید خیلی حساس هستند.» وی افزود: «فکر نمیکنم که طرح تحریمهای جدید در این دوره (زمان 6 ماهه اجرای توافق ژنو) روی میز من گذاشته شود، اما اگر هم این اتفاق افتاد، من آن را وتو میکنم.» اوباما همچنین ایران را به حمایت از تروریسم، انگیزش اختلافات قومی در دیگر کشورها و پیگیری سلاح اتمی متهم کرده و گفته است اگر بتوان «ایران را به عملکرد مسئولانه» واداشت، آنگاه «موازنهای میان ایران و کشورهای خلیج[فارس] که عمدتا سنی هستند، برقرار میشود».
همچنین سناتور پاتریک لیهی ضمن اشاره به طرح پیشنهادی سنا برای اعمال تحریمهای جدید بر ضد ایران گفت: طرح سنا برای اعمال تحریمهای جدید بر ضد ایران در صورت ناکامی برای دستیابی به توافق جامع هستهای میتواند هر مذاکرهای را با ایران به خطر بیندازد.
بر اساس این گزارش وی تاکید کرد، من فکر میکنم این یک اشتباه است و من به شما خواهم گفت علت آن چیست. ما به تحریمها رای دادهایم و من به تحریمهای خیلی سخت بر ضد ایران رای دادهام. در شرایط کنونی ما کشورهای 5+1 را داریم که در حال کار با ایران بر سر این مسئله هستند. ما افرادی را داریم که به ما برای اعمال تحریمها پیوستهاند. اگر آنها احساس کنند که در خصوص مذاکرات پیشداوری میکنیم این مسئله به ضرر ما خواهد بود و با واکنش منفی آنها روبرو خواهد شد.